اعزام ۱۹ شناگر معلول و نابینا و کم‌بینا به بازی های پاراآسیایی جوانان


شنای معلولان

سرمربی تیم شنای معلولان اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جوانان در امارات گفت: این دوره از بازی ها در بخش انفرادی و میکس برگزار می‌شود اما امکان حضور تیم ایران در بخش میکس وجود ندارد، به همین دلیل در جدول توزیع مدالها شرایط خوبی نخواهیم داشت.

علی رضا ایزدی در گفت‌وگو با سادس، در ارزیابی از وضعیت شناگران اعزامی به بازی های پاراآسیایی جوانان اظهار کرد: شناگران در قالب ۱۱شناگر معلول و ۸شناگر نابینا و کم‌بینا در بازی های پاراآسیایی جوانان در امارات حضور خواهند داشت که در حال حاضر اولین اردوی تیم ملی شنای معلولان از ۲۰ آبان در استخر فدراسیون جانبازان و معلولان آغاز شده و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت. شناگران نابینا و کم‌بینا نیز تمرینات خود را در استخر مجموعه ورزشی شهید هرندی پیگیری می‌کنند. البته از ۱۱شناگر معلولی که عازم بازی های پاراآسیایی جوانان می‌شوند، تنها ۲ شناگر تجربه بازی های پاراآسیایی اینچئون و مالزی را دارند و بقیه ورزشکاران برای اولین بار است که حضور در مسابقات بین‌المللی را تجربه می‌کنند.

وی گفت: بازیهای پاراآسیایی جوانان در تمام مواد شنا و در بخش انفرادی و میکس برگزار می‌شود که ما در این دوره از بازی ها تنها در بخش انفرادی شرکت خواهیم کرد و این مساله سبب می‌شود تا در جدول توزیع مدالها به دلیل این که نیمی از مدالها در بخش زنان توزیع می‌شود، شرایط برابر و خوبی نداشته باشیم. البته در دوره قبل چون مسابقات به صورت انفرادی و تیمی برگزار می‌شد، وضعیت خوبی داشتیم و در بخش تیمی توانستیم به مدال طلا دست پیدا کنیم اما در این دوره تنها برای کسب مدال در بخش انفرادی باید تلاش کنیم. 

ایزدی در پاسخ به این پرسش که در کدام مواد شنا شانس زیادی برای مدال آوری دارید، خاطرنشان کرد: در این بازی ها ما در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۶ و ۱۷ تا ۱۸ سال در سه کلاس S۵، S۴ و S۶ حضور خواهیم داشت که اگر تعداد شرکت‌کنندگان در دو کلاس S۴ و S۵ به حدنصاب برسد، شانس مدال آوری ما افزایش پیدا خواهد کرد اما اگر تعداد شناگران محدود باشد و به حدنصاب لازم نرسد، امکان دارد با کلاس S۶ که از نظر کلاس‌بندی پزشکی در سطح بالایی هستند ادغام صورت بگیرد که این مساله می‌تواند به ضرر شناگران ما باشد.

سرمربی تیم شنای معلولان ادامه داد: در بازی های پاراآسیایی دوره قبل که در مالزی برگزار شد، ما با ۴ ورزشکار حاضر در این بازی ها موفق به کسب یک طلا، یک نقره، ۷ برنز و یک مدال طلای تیمی شدیم. اما در این دوره چون بعد از بازی های مالزی هیچ اعزامی برون مرزی نداشتیم و شناختی نسبت به تیم‌های حاضر در امارات نداریم، واقعاً نمی‌دانم نتایج دوره قبل را بتوانیم تکرار کنیم یا خیر؟

وی در پایان با بیان این که برپایی تنها ۲ اردوی تدارکاتی برای آماده‌سازی تیم اعزامی به بازی های پاراآسیایی کافی نیست، گفت: با توجه به عدم حضور این تیم در بازی های تدارکاتی برون مرزی، قطعا برپایی تنها ۲ اردوی تدارکاتی برای آماده‌سازی تیم از نظر تکنیکی، تاکتیکی و آشنا کردن با قوانین و مقرات بازی ها کافی نیست و عملکرد خوبی را نمی‌تواند برای تیم رقم بزند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *