کشف بیش از ۵۰ درصد جرایم در فارس به صورت اطلاعاتی و فنی


رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: استقرار امنیت اجتماعی پایدار در استان فارس مرهون تلاش‌های بی وقفه فرمانده انتظامی استان است که باعث شده بیش از ۵۰ درصد جرایم به صورت اطلاعاتی و فنی کشف شود.

به گزارش سادس و بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار محمد رضا مقیمی درجمع کارکنان پلیس های تخصصی، بیان کرد: تلاش جهاد گونه کارکنان پلیس آگاهی باعث به وجود آمدن امنیت در استان شده و فارس در زمینه کشفیات کالای قاچاق جزء پنج استان برتر کشور است.

مقیمی ادامه داد: فرماندهی انتظامی استان فارس با تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و سرقت، باعث شده تا بیش از ۳۷ درصد کشفیات به صورت علمی و آزمایشگاهی کشف شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه درصورت حفظ صحنه جرم به راحتی می توان قتل ها و سایر جرایم را از طریق علمی کشف کرد، خاطر نشان کرد: سرعت عمل کارکنان پلیس آگاهی استان در کشف جرم بسیار بالاست.

وی دستاوردهای پلیس استان فارس در سال جاری در خصوص مبارزه با سرقت را خوب دانست و افزود: در سال جاری ۱۴ درصد سرقت به عنف و بیش از ۵۰ درصد سرقت مسلحانه در استان کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: ارتقاء و توانمندی اطلاعاتی و عملی در مجموعه پلیس آگاهی موجب شده تا اکثر جرایم دراستان به صورت علمی کشف شود.

کشف ۶۷.۵ درصد جرایم خشن در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس در ابتدای جلسه با تاکید بر اینکه کارکنان نیروی انتظامی باید آموزش های لازم برای افزایش مهارت در همه رشته ها را فراگیرند، عنوان کرد: در استان فارس حرفه ای گرایی پلیس با افزایش خرد جمعی سبب ارتقای امنیت و کشف ۶۷.۵ درصد از جرایم خشن شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته، ۲۷ سارق و شرور مسلح به هلاکت رسیده‌اند، اظهار کرد: با گسترش چتر اطلاعاتی و مهارت‌افزایی و علم ماموران پلیس آگاهی، قتل‌های به وقوع پیوسته در استان در کوتاه‌ترین زمان و کمتر از ۴۸ ساعت کشف می‌شود.

سردار گودرزی با تاکید بر اینکه تسریع در کار مردم، موجب حفظ و افزایش اقتدار نیروی انتظامی خواهد شد، خاطر نشان کرد: مردم به خوبی خدمات و اقدامات نیروی انتظامی را درک می‌کنند.

در پایان این نشست سردار مقیمی از سردار گودرزی، کارکنان نمونه پلیس آگاهی، خانواده شهداء و خیرین امنیت ساز تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *