بسته اخبار اجتماعی سادس در اولین روز آذر


با سپیدپوشان دردآشنا در زلزله‌ کرمانشاه، نوه «دایا» و آن چند دقیقه جهنمی، ممنوعیت شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی و خانه‌های همیشه لرزان در سایه دور زدن قانون عناوین برخی از اخبار امروز اداره اجتماعی سادس است.

به گزارش سادس،  اخبار اداره اجتماعی سادس در روز چهارشنبه (اول آذرماه) 62خبر منتشر کرده که مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:

نوه «دایا» و آن چند دقیقه جهنمی + فیلم

سرویس خانواده امروز گزارشی با محوریت زلزله‌زدگان کرمانشاه منتشر کرده که داستان احیای یک نوزاد بیمار را که جزو بازماندگان زلزله کرمانشاه است؛ روایت می‌کند.

این گزارش با این مقدمه آغاز می‌شود:

برخلاف اکثر جاده‌ها اینجا چندان خبری از نیروهای امدادی و کمک‌های مردمی نبود؛ جاده فارغ از همه هیاهوی زلزله در دو طرف، کوه را آسوده بغل کرده و درختان جنگلی را همچون میخ بر جایشان نهاده؛ آرام و بی‌صدا؛ آنقدر آرام که صدای طبیعت با حبس کردن نفس در سینه شنیده می‌شود.

معاون سازمان بهزیستی: متادون به تنهایی درمان اعتیاد نیست

خبر دیگری در سرویس خانواده منتشر شده که طی آن محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با سادس، با تاکید بر اهمیت انتخاب نوع درمان اعتیاد متناسب با نوع اختلال، میزان مخدر مصرفی و ملاحظات فردی معتاد گفت: بر اساس منابع و پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت، معتادان تزریقی، دارای مصرف سنگین تریاک یا هروئین و یا با سابقه چندین بار ترک ناموفق، بهتر است از «متادون» برای درمان نگهدارنده اعتیاد استفاده کنند؛ بدیهی است اگر این افراد با «شربت تریاک» یا داروی دیگری درمان شوند، احتمال عود بیشتر خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه متادون‌درمانی در کشور به عنوان یکی از روش‌های درمان اعتیاد تا چه حد اثر بخش و موفق عمل کرده است؟ گفت: این روش در دنیا جزو بهترین رویکردهای درمانی برای کنترل و کاهش بار اعتیاد است که این شیوه درمانی در کشور ما هم نتایج قابل قبول و چشمگیری داشته است. برای مثال کنترل موج سوم ایدز و کنترل رفتارهای پرخطر و … از جمله دستاوردهای درمان با متادون بوده‌اند.

آخرین آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه 444 نفر اعلام شد

آخرین آمار تلفات زلزله کرمانشاه منتشر شد و  سازمان پزشکی قانونی آخرین آمار تلفات زلزله کرمانشاه را 444 نفر اعلام کرد و دو نفر از این افراد هنوز مجهول‌الهویه هستند.

حضور تیم‌های حمایت روانی و بازپیوندی خانواده از ۱۷ استان کشور در مناطق زلزله‌زده

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: برای کمک به مردم حادثه دیده، نیازمند حضور جمع کثیری از تیم های تخصصی بودیم که با فراخوان از ۱۷ استان کشور، تیم‌های مذکور با تمام توان در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند.

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌ها

محدودیت های ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور طی روزهای 1 تا 4 آذر ماه اعلام شد.

در گفت‌وگو با سادس اعلام شد: ممنوعیت شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی

امروز سرویس محیط زیست سادس نیز به بحث پرنده کشی در فریدونکنار پرداخت. علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با سادس، ضمن اشاره به مکاتبات این سازمان با وزیر کشور، استاندار مازندران و دادستان کل کشور گفت: باید همت جمعی از سوی مسئولین استان باشد تا از روش‌های پرخطر برای صید پرندگان جلوگیری شود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی تاکید کرد: در سال ۹۶ سازمان محیط زیست به دلیل آنفلوآنزای مرغی، هیچ گونه مجوز شکار پرندگان صادر نکرده است و بعد از مکاتبات سازمان دامپزشکی با سازمان حفاظت محیط زیست،شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

دانش‌آموزان روزانه بیش از 2 دوساعت در فضای مجازی می‌چرخند

سرویس آموزش و پرورش سادس، امروز خبری در مورد ساعات حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی منتشر کرده است؛ مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این باره در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به نقش پررنگ خانواده‌ها در کنترل دانش آموزان برای حضور در فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های مربوطه گفت: طبق پایش انجام شده میانگین زمانی که دانش آموزان پای اینترنت، تلگرام و امثالهم صرف می‌کنند بیش از دو ساعت در روز است.

تصمیمی بر ادغام معاونت ابتدایی و متوسطه نداریم

سرویس آموزش و پرورش خبری هم  در مورد ادغام داشت، که طی آن علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به اینکه آیا دو معاونت ابتدایی و متوسطه با یکدیگر ادغام خواهند شد؟ گفت: پیشنهادات مختلفی مطرح است و هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم اما بنا بر این است که این کار اتفاق نیافتد و این دو معاونت ادغام نشوند.

خانه‌های همیشه لرزان در سایه دور زدن قانون

سرویس شهری امروز با محوریت زلزله به خسارت‌های ساختمانی ناشی از زلزله مصاحبه ای منتشر کرد که طی آن مهدی روانشادنیا، مدیرگروه مدیریت ساخت و حمل و نقل دانشگاه علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با سادس با اشاره به اینکه دربخش زیادی از ساخت‌ و سازهایی که در کشور انجام می‌شود، ازضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در حوزه فنی تبعیت نمی‌شود، گفت: در استان تهران و در شهرهای مختلف این استان حاشیه‌نشین‌ها و بدمسکن‌ها بعضا بااخذ پروانه ساختمانی و بدون داشتن سازنده حرفه‌ای و متخصص وعدم نظارت سازمان نظام مهندسی، ساخت و سازها را انجام می‌دهند که این امر مهم‌ترین چالش ساخت و سازهای امروز کشور است و در نهایت خروجی آن حدود ۱۹ میلیون بدمسکن  اعم از بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین‌هایی که مشمول خدمات مهندسی نمی‌شوند، هستند.

با سپیدپوشان دردآشنا در زلزله‌ کرمانشاه/ ضرورت ایجاد تیم‌های واکنش سریع پزشکی

سرویس سلامت سادس، امروز در مورد پزشک داوطلبی است که پس از زلزله کرمانشاه با حضور در این مناطق زلزله زده به ارائه خدمات درمانی پرداخته است. مقدمه این گزارش به این شرح است: «اتاق عمل شروع به لرزیدن کرد، فریاد زد “داره زلزله می‌یاد”، برق قطع شد؛ بعد هم صدای تخریب ساختمان، شکستن شیشه و ترک خوردن دیوار … گوشه‌ای جمع‌ شده بودیم و فقط دعا می‌خواندیم…»

به گزارش سادس، اخبار پربازدید اداره اجتماعی سادس در روز چهارشنبه اول آذرماه به شرح است:

خانه‌های همیشه لرزان در سایه دور زدن قانون

نوه «دایا» و آن چند دقیقه جهنمی + فیلم

۵ ترفند برای حفظ سلامت پوست

در گفت‌وگو با سادس اعلام شد: ممنوعیت شکار پرندگان تا اطلاع ثانوی

معاون سازمان بهزیستی: متادون به تنهایی درمان اعتیاد نیست

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *