هشدار عفو بین‌الملل درباره تاثیر مخرب سوءاستفاده آنلاین از زنان


"عفو بین‌الملل" در یک گزارش جدید نسبت به تاثیر مخرب و هشداردهنده‌ای که سوءاستفاده‌ و آزار و اذیت در رسانه‌های اجتماعی روی زنان دارد هشدار داد.

به گزارش سادس،‌ نتایج تحقیق انجام شده در سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد: سوء استفاده و اذیت و آزار در رسانه‌های اجتماعی تاثیر مخربی روی زنان دارد و زنان سراسر جهان در نتیجه این تجربیات آنلاین دچار استرس، اضطراب و اختلالات مشابه شده‌اند.

ماه گذشته تعدادی از زنان در سراسر جهان در اقدامی، شبکه اجتماعی توئیتر را برای مدت یک روز تحریم کردند. این اقدام در نتیجه عکس‌العمل ناکافی توئیتر در برابر اذیت و آزارهایی بود که این زنان به شکل آنلاین تجربه کرده بودند. همچنین این زنان تجربیات تلخ خود از سوء استفاده‌های آنلاین را به اشتراک گذاشتند. بسیاری از این اذیت و آزارها نقض آشکار استانداردهای عمومی توئیتر بوده و هنوز از این شبکه اجتماعی پاک نشده‌ است.

این اعتراض و انتقاد آغازگر بحث و گفتگوهای جهانی در مورد اقداماتی شد که شبکه‌های اجتماعی باید در پاسخ به این سوء استفاده‌ها که در شبکه‌های اجتماعی متداول شده انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “عفو بین‌الملل”، این سازمان به بررسی تجربیات زنان ۱۸ تا ۵۵ ساله در دانمارک، ایتالیا، نیوزیلند، لهستان، اسپانیا، سوئد، انگلیس و آمریکا پرداخت. نزدیک به یک چهارم این زنان (حدود ۲۳ درصد) که در این بررسی شرکت کرده بودند حداقل یک بار تجربه سوء استفاده و اذیت و آزار آنلاین را داشته‌اند که از ۱۶ درصد در ایتالیا تا ۳۳ درصد در آمریکا متفاوت بوده‌ است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *