بانک ملت ۱۰۰ هزار شاپ کارت صادر کرد

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شبکه بانکی و تاکیدات بانک مرکزی در تسهیل پرداخت وام خُرد به متقاضیان، افزود: بالغ بر ۱۰۰ هزار شاپ کارت صادر و به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری اخبار بانک، هادی اخلاقی در خصوص روند پرداخت وام های خُرد در نظام بانکی و اقدامات بانک ملت در این زمینه، گفت: در بانک ملت برای اینکه تسهیلاتی که در بخش خُرد پرداخت می کنیم واقعا برای خرید کالا و خدمت مورد استفاده قرار گیرد، محصولی را از ابتدای سال جاری به بازار عرضه کردیم.

مدیرعامل بانک ملت اظهارداشت: مجوز این محصول با نام شاپ کارت در سال گذشته از بانک مرکزی دریافت شد. همچنین با بیش از ۱۰ هزار فروشگاه در کشور قراردادهایی نیز برای خرید محصولات و خدمات منعقد شده و از این طریق تسهیلات در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

اخلاقی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار شاپ کارت صادر و در اختیار مشتریان قرار گرفت و بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان فروش خدمات شاپ کارت نیز انجام شده است.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر آن، در قالب عقد مرابحه نیز تسهیلاتی در اختیار مشتریان قرار گرفته و در سال جاری از این طریق بالغ بر ۵۰ هزار فقره تسهیلات به متقاضیان ارایه شد.

مدیرعامل بانک ملت افزود: بانک مرکزی در زمینه پرداخت تسهیلات خُرد بر آسان سازی فرایند پرداخت وام به مشتریان تاکید داشته است. همچنین اقداماتی برای تسهیل در اخذ وثایق، تعداد ضامین و مواردی از این دست مورد توجه قرار گرفت.

به گفته اخلاقی، در سال جاری برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با تاکید بانک مرکزی و ابلاغ بخشنامه هایی از طرف بانک ها، اعطای تسهیلات با یک نفر ضامن تقریبا از سوی تمامی بانک ها رعایت می شود.

وی افزود: از طریق نظرسنجی اطلاعاتی کسب شده که نشان می دهد اغلب مشتریان بانکی در زمینه تسهیل در دریافت وام نسبت به گذشته رضایت بیشتری دارند.

مدیرعامل بانک ملت اظهارداشت: امیدواریم در پرداخت سایر اشکال تسهیلات پرداختی از سوی نظام بانکی، با رعایت صرفه و دریافت تضامین کافی، اقداماتی صورت گیرد که این امر تسهیل شود ولی ما در پرداخت تسهیلات به نمایندگی از سپرده گذاران موظف به حفظ منابع مالی آنها هستیم.

اخلاقی تصریح کرد: باید تضامین لازم متناسب با اهلیت و شرایط متقاضیان دریافت شود، ولی در برخی موارد در خصوص پرداخت تسهیلات خُرد سخت گیری هایی نیز صورت می گیرد که باید از طریق واحدهای ستادی شبکه شعب، واحدهای نظارتی و بازنگری در دستورالعمل ها، پرداخت تسهیلات آسان سازی شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *