حضور شهردار تهران در اجلاس‌های سئول فرصتی برای تبادل تجربیات بود


یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به شرکت شهردار تهران در دو اجلاس و بازدید از برخی مراکز شهری سئول، گفت: شرکت شهردار تهران در اجلاس های سئول فرصتی برای تبادل تجربیات است.

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با سادس، در تشریح شرکت مدیران شهری تهران در دو اجلاس در شهر سئول گفت: یکی از جلسات حضور در اجلاس کشورهای او.ای.سی.دی و دیگری اجلاسی که حول تغییرات آب و هوایی و اقلیمی شهرها برگزار شد.

وی افزود: تهران براساس اقدامات و برنامه های خود در این دو اجلاس شرکت کرد و یکی از مباحثی که حول آن به گفت و گو پرداخت، بحث کاهش کربن و کاهش آلودگی هوای شهرها بود. در این دو اجلاس تلاش شد تا جایگاه و نقش تهران به ترتیبی فراگیرتر از گذشته ثبیت شود. حضور در این دو اجلاس فرصتی بود تا تهران و دیگر شهرها اقبال بیشتری برای نزدیکی و استفاده متقابل از تجربیات یکدیگر در جهت چگونگی برخورد با مشکلات شهری بدست آورند.

وی ادامه داد: در کنار این اجلاس نشست های مثبتی نیز برگزار شد که از جمله آن ها نشست خوبی بود که با شهردار پایتخت کره جنوبی، آقای پارک بون سون برگزار کردیم و مقدماتی برای همکاری های مشترک تهران و سئول فراهم شد. این نشست به امضای توافقنامه های همکاری میان دو پایتخت انجامید و راه تازه ای برای افزایش تجربیات تهران را پیش رو قرار داد. نشست هایی با سرمایه گذاران مطرح کره جنوبی برگزار کردیم که با کمک سفارتخانه های دو کشور می توانیم از سرمایه ها و توان آن ها نیز برخوردار شویم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به نشست دیگری با کمیسیون محیط زیست شورای شهر سئول اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم تا ارتباطی مداوم میان شورای هر دو شهر نیز برقرار گردد. همچنین از مرکز پسماند زباله سئول بازدید به عمل آمد که در یکی زباله های خشک سوزانده و در دیگری پسماندهای ساختمانی دفن می شد و آگاهی از روش های سئول در قبال پسماندهای زباله های شهری موضوعی بود که آن را بررسی کردیم.

وی تصریح کرد: از یک خانه هوشمنددر این شهر نیز بازدید شد و توانستیم در جریان بخشی از برنامه های هوشمند سازی شهر سئول قرار بگیریم. بین تهران و سئول روابطی طولانی وجود دارد که عقبه این روابط به چند دهه قبل باز می گردد. ما نیز امیدواریم با توسعه روابط شوراها بتوانیم از برنامه ها و تجربیات این شهر در تهران استفاده کنیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *