«محکومین» جامعه را با قانون مجازات جایگزین آشنا می‌کند

"محور اصلی مجموعه اپیزودیک «محکومین» پرداختن به قانون مجازات جایگزین است. فکر می‌کنم پخش این سریال می‌تواند جامعه را با این قانون آشنا کند و باعث ایجاد یک جریان شود."

بهروز مفید ـ تهیه‌کننده ـ در گفت‌وگو با سادس درباره موضوع اصلی این سریال که به تازگی ساخت اپیزود «مهسا» را آغاز کرده است، توضیح داد: این طرح تقریباً سه سال پیش به سیما داده شد که به دلایلی انجام نشد، اما از آنجا که من باور داشتم این طرح می‌تواند ظرفیت خوبی را در جامعه ایجاد کند، اجرایی شدن آن را پیگیری کردم. سه سال پیش قانون مجازات جایگزین در کشور ما وجود نداشت، اما از یک سال گذشته خوشبختانه قانون شده است.

او ادامه داد: با وجود تصویب قانون مجازات جایگزین، این قانون هنوز در سیستم قضایی ما آن‌طور که باید فراگیر نشده است، جامعه درباره آن اطلاعات کافی و لازم را ندارد و نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه احساس می‌شود. قانون مجازات جایگزین به این شکل است که افرادی که به معنای واقعی بزهکار نیستند و بر اثر حادثه تخلفی کردند، وارد فضای زندان نمی‌شوند. این موضوع اول از همه برای خود آنها بسیار خوب است و دوم تاثیرات خوبی بر خانواده‌های آنها خواهد گذاشت.

مفید درباره ایده اولیه این طرح توضیح داد: ایده اولیه این سریال را خودم مطرح کردم. می‌دانستم که این قانون در کشورهای خارجی وجود دارد، ولی ما در کشورمان از این قانون بهره‌مند نیستیم. به همین خاطر هم طرح اولیه بدون زمان و مکان مشخصی نوشته شده بود، اما از زمانی که این قانون در کشور ما ایجاد شد، داستان‌های سریال هم دارای زماتن و مکان مشخص شدند. فکر می‌کنم پخش سریال «محکومین»  می‌تواند حداقل جامعه را با این قانون آشنا کند و باعث ایجاد یک جریان شود. البته که باید ارگان‌ها نیز از این قانون حمایت کنند، اما به نظر می‌رسد که هنوز برخی از ارگان‌ها تمایل چندانی به اجرایی شدن این قانون ندارند.

این تهیه‌کننده محور اصلی سریال اپیزودیک «محکومین» را پرداختن به قانون مجازات جایگزین برشمرد و افزود: این کار قرار است در ۳۰ قسمت اپیزودک ساخته شود و از آنجا که می‌خواستیم در هر اپیزود بازیگران جدیدی حضور داشته باشند، کَست سنگینی داریم و به همین خاطر هم مراحل تولید آهسته‌تر طی می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا داستان‌های هر اپیزود از سریال «محکومین» بر اساس پرونده‌های واقعی و مستند نوشته شده است، گفت: به این خاطر که این موضوع هنوز در جامعه ما نهادینه نشده است، بر اساس مستندات داستان‌ها را نساختیم؛ ولی با وجود اینکه اپیزودها کاملاً داستان‌محور هستند، تلاش کردیم تا خط اصلی داستان مطابق با قوانین پیش برود.

مفید همچنین یادآور شد که تا کنون بیش از ۶۰ درصد سریال «محکومین» تولید شده و قرار است در دی ‌ماه از شبکه یک سیما پخش شود.

به گزارش سادس، تصویربرداری اپیزود «مهسا» در مجموعه تلویزیونی «محکومین» امروز (اول آبان) آغاز شد. کارگردان این اپیزود سید جمال سید حاتمی است که ضبط آن بتازگی شروع شده و از امروز برای ادامه تصویربرداری به لوکیشن خانه ثریا در دهکده المپیک رفته‌اند.

ساناز سماواتی، رحیم نوروزی، سوگل خلیق و رامونا شاه بازیگرانی هستند که امروز مقابل دوربین خواهند رفت. همچنین تا سه روز آینده گروه برای تهیه سکانس‌های مختلف درهمین لوکیشن می‌مانند، اما از اواخر هفته، فیلمبرداری در لوکیشن مجتمع قضایی واقع درخیابان ستاری ادامه خواهد یافت.

اپیزود «مهسا»

اپیزود «مهسا»

اپیزود «مهسا»

مجموعه تلویزیونی «محکومین» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در دست تولید است. موضوع این سریال اپیزودیک، مجازات جایگزین است و در آن تلاش شده تا در قبال جرم و تخلفات غیرعمد، به جای مجازات زندان، در فضایی دیگر محکومیت مجرم سپری شود.

مریم سعادت، لیلا زارع، ساناز صفایی، آناهیتا اقبال نژاد، سارا عباسپور، بهشت آلیان، سپیده خداوردی، پژمان بازغی، سیروس گرجستانی، ساغی زینتی، آتش تقی‌پور، مریم کاویانی، نیما شاهرخ شاهی، کامران تفتی، نگین معتضدی، بهرام ابراهیمی، حسین محجوب، مریم سعادت و شبنم قلی‌خانی ازجمله بازیگران سریال «محکومین» هستند.

سریال «محکومین» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی و حسن قنعت در حال تولید است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *