زوار: بیش از حد وزن کم کردن دلیل ضعف عاشورزاده بود/ می‌توانستیم در لندن بهتر نتیجه بگیریم


تكواندو محمدرضا زوار

کارشناس تکواندو گفت: نتایجی که تیم ملی تکواندو در مرحله‌ی سوم گرندپری‌ کسب کرد نسبت به دو دوره‌ی گذشته بهتر است اما می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم.

محمدرضا زوار در گفت و گو با سادس، درباره‌ی عملکرد تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات گرندپری‌ لندن گفت: اگر بخواهم در مورد مسابقات گرندپری به صورت کلی نظر بدهم یکی از ایرادات مهمی که به این تورنمنت‌ها وارد است ایجاد مصدومیت برای تکواندوکاران است که کار را برای موفقیت آن‌ها در ادامه‌ی فصل سخت می‌کند. اما راجع به عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات گرندپری لندن باید بگوم که از نظر مدالی نسبت به دو دوره‌ی قبل بهتر بودیم اما به نظر من می‌توانستیم بهتر از این‌ها عمل کنیم.

او افزود: در دوره‌ی قبل یک مدال برنز داشتیم اما در این مرحله توانستیم به دو مدال(یک برنز و یک نقره) دست پیدا کنیم که عملکرد بهتری را نسبت به دوره‌های قبل تداعی می‌کند. اما در این مرحله چند بازیکن ما عملکرد خوبی نداشتند و شاخص‌ترین آن‌ها فرزان عاشورزاده بود که عملکرد خیلی ضعیفی داشت. البته این شرایط امکان دارد برای هر تیم و ورزشکاری پیش بیاید و این وظیفه کادرفنی است که با یک کارشناسی دقیق و خوب نسبت به حریفان این گونه مسائل را برطرف کند.

زوار با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از ملی‌پوشان ادامه داد: این که عملکرد برخی نمایندگان ایران ضعیف بود درست است. ملی‌پوشان ما در دو مبارزه نتیجه را در راند طلایی واگذار کردند که ما این راند را راند مرگ نام‌گذاری کرده‌ایم و از تکواندوکاران می‌خواهیم که بازی را به این راند نکشانند چون توانایی شکست دادن حریفان را دارند.

کارشناس تکواندو درباره‌ی دلیل ضعف و عملکرد نا امیدکننده‌ فرزان عاشورزاده توضیح داد: به نظر من دلیل اصلی ضعف و مشکلی که برای فرزان عاشورزاده پیش آمده، کم کردن بیش از حد وزنش است. همچنین باید بدانیم که حریفان بیکار نیستند و مسابقات و ورزشکاران را آنالیز می‌کنند. کادرفنی و نمایندگان ما هم باید تلاش کنند تا با بالا بردن سطح فنی و تاکتیکی این آنالیزها را شکست دهند. به هر حال انتظارات از عاشورزاده بالا بود و باید بیشتر تلاش می‌کرد تا نتایج بهتری را کسب کند.

زوار درباره‌ی نقش کادرفنی تیم ملی تکواندو در کسب این نتیجه گفت: به طبع همه در کسب این نتیجه مسئول هستیم چون برای کسب رنکینگ تلاش می‌کنیم. باید بدانیم که وقتی مبارزه اول را با پیروزی رد می‌کنیم یکی از بهترین تکواندوکاران جهان در دیدار دوم مقابلمان قرار دارد و باید برای مقابله با او تفکرات دیگری را اتخاذ کنیم. اینکه کشورهای آذربایجان و کره نیستند دلیل بر ضعف مسابقات نیست و کشورهای دیگر توانایی‌های زیادی دارند که سطح رقابت‌ها را بالا می‌برد. بهتر است با تغییرات در سبک تمرین و مبارزه، نتیجه را به نفع خود رقم بزنیم و این مسئله دور از دسترس نیست.

او در پایان افزود: به هر حال این نتیجه به دست آمد و کادر فنی تیم ملی هم کادر کم تجربه‌ای نیست. بهتر است با برگزاری جلسه‌ای این موارد را بیشتر بررسی کنیم تا در آینده شاهد نتایج بهتری باشیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *