بسته اخبار اجتماعی سادس در آخرین روز مهرماه


انتظار سازمان محیط زیست برای تایید لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس، آخرین اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره هزینه تحصیل در ایران، دیدار اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش با روحانی و درخواست رییس انجمن داروسازان از دولت و مجلس بخشی از اخبار امروز تحریریه اجتماعی سادس است.

به گزارش سادس، تا زمان انتشار این گزارش بیش از 60 خبر از شش تحریریه اجتماعی سادس منتشر شده است. اخباری که در ادامه می‌آیند برخی از مهم‌ترین رویدادهای امروز حوزه اجتماعی هستند:

علی اعطا- سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش- در نشست خبری امروز با تاکید بر اینکه در موضوع پادگان ۰۶ بحث سوداگری مطرح نیست، گفت: بر اساس این مصوبه ارتش می‌تواند در بخشی از این ۳۰ درصد ساخت و ساز کند که در حال حاضر نیز ساخت و سازش طبق قاعده جلو رفته است و تنها موضوعی که مطرح است بحث عدم رسیدگی مناسب به درختان است که آن موضوع را پیگیری می‌کنیم وگرنه بحث سوداگری در کار نیست.

سازمان انتقال برای اهدای پلاکت فراخوان داد. دکتر علی اکبر پورفتح الله- مدیرعامل سازمان انتقال ایران- در این خصوص گفته است که میزان تقاضای مراکز درمانی کشور برای مصرف پلاکت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در سال رسیده است. 

درخواست رییس انجمن داروسازان از دولت و مجلس نیز در گفت‌وگو با سادس مطرح شد. محمدباقر ضیا- رئیس انجمن داروسازان ایران- ابراز امیدواری کرده است که  که دولت و مجلس با اتفاق نظر، نسبت به رفع مشکلات حوزه داروسازی و به خصوص موضوع عدم پرداخت مطالبات صنعت داروسازی و داروخانه‌ها ورود پیدا کرده و از اقتصاد این حوزه صیانت کنند.

وزیر آموزش و پرورش نیز امروز اعلام کرد که هزینه جاری هر دانش آموز بیش از سه میلیون تومان است. وی با اعلام این خبر، گفته است که نرخ و هزینه آموزش در کشور ما بسیار بالاست و برای هر دانش‌آموز بیش از سه میلیون تومان هزینه جاری داریم. هرچند هزینه شهریه مدارس غیردولتی در برخی شهرها کمتر از هزینه‌ای است که دولت پرداخت می‌کند. وی همچنین تاکید کرده است که برخی کتب کمک آموزشی اهداف برنامه درسی را منحرف می‌کنند.

اسدالله هادی‌نژاد -معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز از کشف بیش از ۱۴ تن انواع مواد مخدر در طی هفته گذشته خبر داده است. 

کریم شافعی – معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست- در گفت‌وگو با سادس اعلام کرده است که لایحه حمایت از محیط‌بانان در انتظار بررسی مجلس است. به گفته وی این لایحه به کمیسیون قضایی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، عمران، بودجه و امنیت ملی، به عنوان کمیته‌های فرعی ارجاع شده است.

احدوظیفه- مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسازمان هواشناسی- نیز از کاهش دما و بارش باران در استان‌های ساحلی خزر خبرداده است.

سردار حسین اشتری- فرمانده نیروی انتظامی نیز در گفت‌وگو با سادس از ورود تجهیزات جدید به مجموعه پلیس کشور خبر داد و در عین حال خواستار حل مشکلات اعتباری ناجا از سوی دولت و مجلس شد.

فراخوان مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها در آبان ۹۶ نیز امروز از طرف نیروی انتظامی اعلام شد.

تیترهای زیر پنج خبر پربازدید امروز تحریریه اجتماعی سادس تا لحظه مخابره این گزارش هستند:

ورود تجهیزات جدید به ناجا 

شیوع بالای شب‌کوری در ایران به دلیل ازدواج‌های فامیلی

در موضوع پادگان 06 بحث سوداگری در کار نیست

بیش از 3 میلیون تومان؛ هزینه‌ جاری هر دانش‌آموز برای دولت 

مردان روسی در جایگاه نخست مرگ و میر در جهان 

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *