بررسی اختلاف سازمان هلال احمر و ثبت اسناد در کمیسیون برنامه


یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از رد کلیات طرح اصلاح ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و بررسی اختلاف سازمان هلال احمر و ثبت اسناد در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

محمدرضاتابش در گفت و گو با سادس اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، کلیات طرح اصلاح ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مورد موافقت کمیسیون قرار نگرفت و رد شد.

وی افزود:  در این اصلاحیه مقرر بود، ۵ درصد از ۲۰ درصد وجوه حاصل از جرایم که جهت تامین اعتبار به صندوق های خسارت بدنی بیمه شخص ثالث واریز می گردد؛ کسر و به سازمان صدا وسیما برای ارتقای فرهنگ رانندگی و رعایت مقررات اختصاص یابد.

تابش یادآور شد: در این جلسه همچنین عملکرد اعتبارات و مشکلات مربوط به در امد اختصاصی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از محل در امدهای ثبتی با حضور روسای دستگاه های مذکور رسیدگی شد.

به گفته وی همچنین تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد گزارشی از عملکرد این سازمان و تنگناهای اعتباری، ارائه داد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: محمدیون دبیر کل هلال احمر نیز گزارشی از اختلاف با سازمان ثبت به اعضا کمیسیون ارایه کرد. گفتنی است جمعیت هلال‌احمر به عنوان نهادی غیردولتی، مطابق اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، منابع درآمدی مشخص دارد که سهم 42 درصدی از حق‌الثبت اسناد رسمی نیز از جمله آنها است که بیش از 60 سال است به‌طور مستمر در حال انجام است.

تابش در پایان اضافه کرد: نهایتا قرار شد کمیته ای دیدگاه‌های دوطرف را بشنود و نتیجه را به کمیسیون ارایه دهد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *