«طب انتظامی» به روایت معاون ناجا


معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا گفت: در برخورد با حوادث باید تفکر انتزاعی داسته باشیم و بدانیم که امکان تکرار هر حادثه وجود دارد.

به گزارش سادس، دکتر سید محمدرضا احمدیان، افزود: رویکرد نیروی انتظامی در برخورد با سوانح، کاهش سوانح و حوادث برای کارکنان نیروی انتظامی و آحاد مردم است که در هر یک، بحث چند علتی مطرح می باشد.

وی ادامه داد: کاهش سوانح و حوادث در کشور مستلزم اقدامات جدی از قبیل بهسازی راه ها و جاده ها و نیازمند اصلاح فرهنگ جامعه و ارتقای کیفیت خودروها است.

ارائه آموزش های لازم و تاکیدات فرمانده نیروی انتظامی بر این مهم، موضوعی بود که احمدیان در ادامه مطلب فوق بدان اشاره و بیان کرد: قطعا در این مسیر می توان انتظار کاهش سوانح و حوادث را داشت.

معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور کاهش سوانح و حوادث در بیمارستان های وابسته، کمیته ای شکل گرفته است؛ ضمن اینکه اقداماتی با رویکرد پیشگیری از بروز حادثه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در هر شغلی نیاز به حرفه ای گری داریم، اظهارداشت: در برخورد با حوادث باید تفکر انتزاعی داشته باشیم و بدانیم که امکان تکرار هر حادثه وجود دارد؛ از این رو، تمام افراد جامعه در شغل و حرفه خود باید آموزش های لازم را فرا گرفته باشند.

احمدیان افزود: انجام معاینات پزشکی برای متقاضیان دریافت گواهینامه، تایید سلامت جسمی مشمولین خدمت سربازی و انجام آزمایش های مربوط به مواد مخدر را می توان حضور نیروی انتظامی در راستای خدمت به مردم برشمرد که تحت عنوان «طب انتظامی» از آن یاد می شود.

وی با بیان اینکه نقش نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی مانند قتل و خودکشی مشخص است، متذکر شد: در مباحث مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی بیش از ۲۰ ارگان دخیل هستند که متاسفانه خلا حضور بسیاری از این سازمان ها مشاهده می شود.

وی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی ناشی از برخی از بازی‌های رایانه اشاره و تاکید کرد: زمانی که یک بازی دیجیتال می تواند منجر به حادثه خاصی در جامعه شود، باید به دنبال علت انتخاب آن باشیم که یکی از علت های  آن عدم وجود مشابه داخلی است.

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا در ادامه گفت: سازمان های بسیاری در تولید یک بازی دیجیتال با محتوای مناسب و منطبق با فرهنگ جامعه ایرانی مسئول هستند که می بایست با همکاری لازم، نسبت به رفع این خلا اقدام کنند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث توسط شبکه رادیویی سلامت بیان کرد: صدا و سیما به فرموده امام راحل (ره)، یک دانشگاه است و یک مرکز علمی، از این رو باید همگام با علم و امکانات روز باشد.

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا در پایان صحبت‌های خود در یک برنامه رادیویی اظهارداشت: خوشبختانه در تولید برنامه های رسانه ملی، علاقه ها و سلیقه های مخاطبان در نظر گرفته می شود؛ اما تا جایگاه مطلوب هنوز فاصله است.

انتهای پیام

document.currentScript.parentNode.insertBefore(s, document.currentScript);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *