گزیده اخبار اجتماعی سادس در اولین روز پاییز


گفت‌وگوی سادس با مخترع «آ با کلاه»،احتمال بازگشایی دو مرز جدید برای اربعین،5 درصد کودکان کار با باندها همکاری دارند/برخی دلال آسیب‌های اجتماعی هستند و…. از پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی سادس طی امروز بوده است.

به گزارش سادس، سرویس اجتماعی سادس امروز شنبه اول مهر ماه بیش از 70 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین خبرها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

نجفی با تشکر ویژه از شهروندان: ترافیک اول مهر 10 درصد کاهش داشته است

محمدعلی نجفی شهردار تهران از کاهش 10 درصدی ترافیک اول مهرماه نسبت به اول مهر ماه سال قبل خبر داد و گفت: شهرداری تهران در کنار سایر ارگان‌ها همچون پلیس سعی دارد تا با انجام برنامه‌های مختلف در کاهش ترافیک مهرماهی نقش موثری ایفا کند و از چند هفته قبل برنامه‌ریزی خود را در راستای کاهش ترافیک انجام داده است.

نجفی  همچنین با بیان اینکه تا دو هفته برنامه استقبال از مهر به طور منظم ادامه خواهد داشت، گفت: 16 درصد ترافیک به دلیل سفرهای آموزشی است که بعد از دو هفته از آغاز مهرماه این ترافیک به حالت عادی بازمی‌گردد.

احتمال بازگشایی دو مرز جدید برای اربعین

وزیر کشور با تاکید بر بهره گیری از تجربیات سه سال گذشته در برگذاری مراسم اربعین و برنامه ریزی جامع‌ تر برای امسال افزود: با کشور عراق مذاکراتی داشتیم تا دو مرز جدید دهلران و خسروی در اربعین حسینی بازگشایی شود که اگر موافقت شود امسال می‌توانیم با آرامش و شرایط بهتری زائرین را به کشور عراق ببریم.

عبدالرضا رحمانی فضلی درباره اقدامات وزارت کشور در برگزاری مراسم اربعین حسینی، گفت: سه سال است که توفیق انجام این کار را پیدا کرده‌ایم. در سال قبل دو میلیون و 300 هزار نفر در تمام طول سفرشان از درب خانه‌ها تا مقصد نهائی، امنیت‌شان، حمل و نقل، بهداشت و درمانشان تامین شد و به داخل کشور دیگری رفتند و به سلامت به کشور بازگشتند و در این مسیر هیچ مشکلی ایجاد نشد. تحقق این امر با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله سپاه، بسیج، قوه قضاییه، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها انجام شد.

5 درصد کودکان کار با باندها همکاری دارند/برخی دلال آسیب‌های اجتماعی هستند

بنابر اظهارات حبیب‌الله مسعودی فرید  معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، بیش از ۷۰ درصد کودکان کار و خیابان تهران غیرایرانی‌ هستند این در حالیست که 4 تا 5 درصد کودکان کار با باندها همکاری دارند.

وی همچنین در خصوص کودکان کار و خیابان گفت: بیش از ۷۰ درصد کودکان کار و خیابان تهران غیرایرانی هستند لذا با توجه به این امر، سوال من آن است که در کجای دنیا می‌بینیم اتباع این‌چنین آزادانه به کار غیرقانونی در سطح معابر اقدام کنند؟

ابتکار ضمن نواختن «زنگ مهر» تاکید کرد

آموزش مهارت «گفت‌وگو» یکی از کمبودهای آموزش و پرورش است

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در یکی از دبیرستانهای تهران، «زنگ مهر» را به صدا درآورد و گفت: در حال حاضر یکی از کمبودهای آموزش و پرورش مربوط به مهارت‌های زندگی خصوصا مهارت «گفت‌وگو» است.

گفت‌وگوی سادس با مخترع «آ با کلاه»

زنگ در را که می‌زنیم پسرش به استقبالمان می‌آید. خودش هم جلوی در ایستاده و خوشامد می‌گوید. اندام نحیف و صدای آرامی دارد اما خوشرو و مهربان به نظر می‌رسد. صدایش به قدری  آرام است که سرم را کمی جلو می‌برم تا بتوانم بهتر بشنوم. حافظه عجیبی دارد؛ هنوز اسم و فامیل و مشخصات ظاهری شاگردانش را فراموش نکرده و سررسیدی دارد که تاریخ تولد و شماره تلفن اغلب آنها را نوشته و هر سالروز با تماسی روز تولدشان را تبریک می‌گوید.

بطحایی: مدیریت نظام آموزشی نیازمند اصلاح است

وزیر آموزش و پروش گفت: مدرسه به عنوان کانون اصلی تربیت هنوز از جایگاه بایسته و واقعی خود فاصله دارد.

سید محمد بطحایی صبح امروز (شنبه اول مهر) در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 96-97 در هنرستان شهید مدرس منطقه 5 تهران اظهار کرد: متأسفانه مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت هنوز از جایگاه بایسته و واقعی خود فاصله دارد و نهادهای آموزشی همچنان منتظر دستورالعمل از نهادهای بالاتر هستند؛ مدیریت آموزشی نتوانسته مسیر تصمیم گیری را درست بشناسد و تمرکز شدید اداری و ساختاری نظام آموزشی سیطره خود را حفظ کرده و بهره‌وری را کاهش داده است.

“نزاع”، علت دوم مرگ در عملیات‌های اورژانسی

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات در دست انجام جهت تقویت ناوگان اورژانس در مناطق صعب‌العبور، شهرها و جاده‌ها و همچنین کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران، گفت: اورژانس سازمانی است که مسئولیت بسیار سنگینی دارد و در عین حال کار آن استرس‌زا است.

دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم سالگرد تاسیس اورژانس گفت: امروز اورژانس کشور خدمات زیادی را ارائه می‌دهد و تردیدی نیست حضور شبانه‌روزی شما برای کمک به مردم است. اورژانس سازمانی است که مسئولیت بسیار سنگینی دارد و در عین حال کار آن استرس‌زا است. در طی چهار سال اخیر و دهه‌های گذشته در زمینه اورژانس کارهای خوبی انجام شده است.

چطور به آنها حالی کنم که بیمارم؟

“راهی جز قوی بودن نداشتم؛ با خودم می‌گفتم این بچه تنها کسی است که می‌توانم به او امید داشته باشم و ممکن است روزی دیگر امیدم در این دنیا نباشد…”ترس‌های یک مادر به خاطر از دست دادن پسر، وقتی بیشتر می‌شود که قرار باشد، تنهای تنها بار زندگی و بیماری نادر پسرش را به دوش بکشد، آن هم بدون هیچ پشتوانه یا حامی، بدون هیچ کمکی، اما با شرافت…

تراز دریاچه ارومیه ۲۰ سانتیمتر از برنامه‌ریزی عقب افتاد

علی حاجی مرادی مسوول واحد سیاستگذاری دفترتلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه تراز دریاچه ارومیه را باید نسبت به دوره مشابه مقایسه کرد، گفت: تراز دریاچه ارومیه در شهریورماه امسال ۲۰ سانتی‌متر کمتر از سال گذشته بود که موضوع نگران‌کننده‌ای است چون قرار بود هر سال روند تراز مثبت باشد و تراز امسال نسبت به سال قبل کمی کمتر است.

وی با بیان اینکه دریاچه‌ها یک حجم آب محصور میان خشکی هستند که در یک حوضه آبریز قرار دارند، گفت: دریاچه‌ها از تالاب‌ها عمیق‌تر هستند و از این نظر با آن‌ها تفاوت دارند. حجم و سطح دریاچه‌ها در طول زمان تغییر می‌کند و به‌طور کلی جریان آب ورودی به دریاچه‌ها از دو مسیر بارش برف و باران و ورود آب رودخانه تأمین می‌شود.

تهران و ترافیکی که قرمز نشد

اولین روز مهرماه امسال در حالی به نیمه رسید که ترافیک صبحگاهی تهران در مقایسه با روزهای مشابه اول مهر در سال‌های گذشته وضعیت بهتری داشت، وضعیتی که به‌نظر می‌رسد درپی تعامل ایجاد شده میان پلیس، شهرداری‌تهران و دولت ایجاد شده است.

سال‌هاست اکثر شهروندانی که صبح اولین روز کاری مهرماه از خانه بیرون می‌روند با حجم بالای خودروها و به ویژه‌خودروهای تک سرنشین در خیابان‌ها و معابر روبه‌رو می‌شوند، ترافیک سنگین یا نیمه‌سنگینی که وقوعش برای تهرانی‌ها عادی شده است؛ اما امسال روز اول مهر برای اولین‌بار در مقایسه با سال‌های اخیر اوضاع بهتری داشت و علی‌رغم افزایشی نسبی در مقایسه با روزهای قبل، ترافیک نسبت شرایط مشابه سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشت.

نجات 16 هزار نفر از مرگ حتمی با اورژانس هوایی/آماده باش اورژانس برای دهه اول محرم

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: اورژانس هوایی تا کنون 16 هزار نفر را از مرگ حتمی نجات داده است.

وی در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس اورژانس در مورد فرهنگسازی در زمینه پیشگیری اظهار کرد: ما باید از ظرفیت مدارس در راستای فرهنگسازی و بالا بردن آگاهی در زمینه پیشگیری بهره کافی را ببریم. این کار می‌تواند به صورت واحد درسی مدیریت بحران و یا مدیریت رفتاری در مدارس تدریس شود تا مهارت دانش آموزان را بالا ببرد.

به گزارش سادس، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در روز اول مهر ماه به شرح زیر است:

گفت‌وگوی سادس با مخترع «آ با کلاه»

احتمال بازگشایی دو مرز جدید برای اربعین

5 درصد کودکان کار با باندها همکاری دارند/برخی دلال آسیب‌های اجتماعی هستند

چطور به آنها حالی کنم که بیمارم؟

نجفی با تشکر ویژه از شهروندان: ترافیک اول مهر 10 درصد کاهش داشته است

انتهای پیام

document.currentScript.parentNode.insertBefore(s, document.currentScript);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *