چند توصیه درباره تغذیه تنیسورها


تنیس ویمبلدون 2017

تنیس یکی از ورزش‌های هیجان انگیز است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. افرادی که قصد دارند در این ورزش کارایی بالایی پیدا کنند باید به تغذیه خود توجه خاصی داشته باشند.

به‌ گزارش ‌سادس و به نقل از سایت MNT، متخصصان ورزشی و تنیسورهایی که  در این رشته ورزشی موفق بوده‌اند توصیه‌هایی برای تغذیه در ورزش تنیس کرده‌اند.

واسک پوسپسیل ، قهرمان سابق ویمبلدون دابل و مرد شماره دوی تنیس کانادا درباره تغذیه خود می‌گوید: من غذای بدون شکر مصرف می‌کنم. البته گاهی اوقات تقلب می‌کنم اما در کل شکر بسیار کمی مصرف می‌کنم. به جای آن شکلات تلخ می خورم. البته سعی می‌کنم که در این کار نیز زیاده روی نکنم. زمانی که وزن کافی دارم احساس بهتری در زمین دارم و انرژی‌ام بیشتر است.

نواک جوکوویچ، تنیسور سابق شماره یک جهان نیز غذاهای گیاهی را توصیه می‌کند. واسک پوسپسیل در روز مسابقه در وعده صبحانه سه تا چهار تخم مرغ می خورد و آووکادو نیز جزو برنامه صبحانه او است. سیب زمینی شیرین و میوه نیز گزینه‌های مناسبی هستند. در صورتی مسابقه بعد از ظهر باشد بعد از صبحانه باید تمرین انجام شود و بعد از تمرین ناهار شامل سیب زمینی شیرین، سالمون و مرغ خورده شود.

دو ساعت قبل از مسابقه باید حتما یک وعده غذایی شامل موز و آجیل خورده شود.

اگر می خواهید خوب بازی کنید باید به بدن زمان برای هضم غذا بدهید. به ‌این‌ ترتیب جریان خون به معده قطع می‌شود و خون به دیگر ارگان‌های بدن می‌رسد. بعد از مسابقات خوردن آمینو اسید برای ریکاوری عضلات لازم است.

شب بعد از مسابقه می‌توان گوشت و سبزیجات مصرف کرد.

تنیسورها باید بر روی استقامت، سرعت و قدرت پا کار کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *