مهمترین اخبار اجتماعی امروز سادس


«موافقت هیات وزیران با شناورشدن ساعات کار کارمندان در هفته اول مهرماه»، «توضیح درباره ساعت طرح ترافیک و زوج و فرد»، «چهار تاثیر بلندی قد بر سلامتی» و «با مدارک هویتی بیایید کودک‌ کار خود را تحویل بگیرید» و… بخشی از خبرهای تحریریه اجتماعی سادس در 27 شهریور ماه است که بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش سادس، گروه اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از 50 خبر را در حوزه‌های مختلف از جمله، سلامت، محیط‌ زیست، خانواده، آموزش و پرورش، حوادث و شهری  روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آنها در ادامه آمده است:

ساعت “طرح ترافیک” و “زوج و فرد” در نیمه دوم سال تغییر می‌کند؟

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در نیمه دوم سال توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه اعمال چنین تغییراتی با مصوبه‌ شورای ترافیک تهران مقدور است، طرح ترافیک و زوج و فرد همچون نیمه نخست سال خواهد بود.

تقابل و رودررویی بناهای مذهبی با بناهای تاریخی پسندیده نیست

محمدجواد حق‌شناس در تشریح ساخت بناهای مذهبی در نزدیکی بناهای تاریخی، گفت: تقابل و رو در رویی بناهای مذهبی با بناهای تاریخی پسندیده نیست و قطعا سودی نخواهد داشت. رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران،‌ ری و تجریش در ادامه افزود: امروز شهرهای ما از منظر و جاذبه‌هایی که می‌تواند نشانه‌های زیبایی‌شناسی شهر باشد و به نوعی شناسنامه و هویت شهر محسوب می‌شوند خالی شده‌اند.

موافقت هیات وزیران با شناور شدن ساعات کار کارمندان در هفته اول مهرماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از موافقت هیات وزیران با کلیات طرح تغییر ساعات اداری کارمندان در هفته اول مهر ماه خبر داد و گفت: خوشبختانه هیأت وزیران بحث شناور شدن شروع ساعات کار ادارات را تا 9 صبح قبول کرده است و به زودی به تمام نهادها بخشنامه می‌شود.

طرح تعریض «حرم شاه‌عبدالعظیم» در انتظار 500 میلیارد تومان

حسن خلیل‌آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به بازدید اخیرش از طرح تعریض حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی از اقدامات خوب شهرداری منطقه 20 برای بهسازی خیابان‌های حرم و کاروانسراهای داخل بازار خبر داد و گفت:  500 میلیارد تومان برای تملک خانه‌های باقیمانده طرح توسعه حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی مورد نیاز است.

دلالان و قاچاقچیان به بازار تجهیزات پزشکی بازگشتند؟

دکتر محمود بیگلر، به اظهاراتی درباره احتمال بازگشت دلالی و قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی پاسخ داد و گفت: بعد از طرح تحول نظام سلامت مکانیزم‌های دلالی و قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی کاملا حذف شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی اجازه ندارند از جای دیگری جز لیست موجود در سامانه تعیین شده، خرید کنند. مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه از  مطالبات ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه تجهیزات پزشکی خبر داد. 

در “تعرفه‌ها” به تولیت سلامت اعتماد کنید

دکتر ایرج حریرچی در نشستی خبری درباره اعتراض‌ متخصصین بیهوشی نسبت به کاهش تعرفه‌هایشان و عدم ارائه خدمات از سوی آنها در برخی مراکز، گفت: ما ۵۸۰ بیمارستان دولتی داریم که در اکثر آنها خدمات به نحو احسن ارائه می‌شود، اما در هفته گذشته در برخی مراکز معدود اعمال جراحی الکتیو دچار خدشه‌هایی شده بود که بلافاصله تصحیح شد و ما هم مذاکراتی در این زمینه داشته‌ایم.

اطلاعات «کیفیت مدارس» در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد

سید محمد بطحایی طراحی و استقرار نظام تضمین کیفیت در مدارس  به عنوان یکی دیگر از برنامه های محوری خود خبر داد و  و گفت: نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم، اما در آموزش و پرورش علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته یک نظام کنترل کیفیت نداریم. بنده به عنوان شهروندی که در کشور زندگی می کنم حق دارم بدانم مدرسه‌ای که فرزندم در آن درس می‌خواند چه کیفیتی دارد، اما متاسفانه این اطلاعات را در اختیار مردم قرار نمی دهیم.

70 درصد بازار نوشت‌افزار در دست محصولات خارجی

سعید حسینی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 70 درصد بازار نوشت‌افزار در اختیار محصولات بیگانه است گفت: از میان 30 درصد تولید داخلی نیز بیش از 20 درصد آن اختصاص به کاراکترهای خارجی دارد بنابراین تنها 5 تا 10 درصد تولیدات داخلی برگرفته‌شده از هویت و شخصیتهای ملی و دینی ایران است.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزارهای ایرانی- اسلامی در گفت‌وگو با سادس، با بیان اینکه دانش‌آموزان در حدود 15 سال و در ایام تحصیل خود با انواع نوشت‌افزار روبرو و مجبور به استفاده از آنها هستند اظهار کرد: در این زمان که دانش‌آموز با این محصولات درگیر است، هویت وی شکل می‌گیرد.

درگذشت والده وزیر آموزش و پرورش

والده سید محمدبطحائی وزیر آموزش و پرورش درگذشت.  سادس ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با وزیر محترم آموزش و پرورش، از خداوند سبحان برای آن مرحومه رحمت و رضوان واسعه مسألت دارد.

با مدارک هویتی بیایید «کودک‌ کار» خود را تحویل بگیرید

طاهره پژوهش،اجرای طرح «جذب و ساماندهی کودکان کار و خیابان» که از 15 شهریورماه آغاز شده است را غیرکارشناسی دانست و گفت: بنا به گفته مسئولان حدود 300 کودک از اول هفته گذشته تاکنون در تهران جمع‌آوری شده‌اند که در این میان کودکان افغان به اردوگاه ورامین و کودکان ایرانی نیز به دو مرکز یاسر و بعثت ارجاع شدند.

عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان، در خصوص طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان که از 15 شهریور ماه توسط سازمان بهزیستی کشور و با همکاری فرمانداری تهران و … در پایتخت آغاز شده است، گفت: برای اجرای این طرح با هیچ NGO ای هماهنگ نشده‌اند و این طرح  غیرکارشناسی است.

لایروبی باعث احیای خلیج گرگان و تالاب میانکاله نمی‌شود

شهرام فداکار، با اشاره به آخرین جلسه کمیته تخصصی هماهنگی احیای خلیج گرگان و تالاب میانکاله که حدود یک ماه گذشته برگزار شده است در  گفتگو با سادس گفت: نه تنها لایروبی بلکه هیچ یک از پیشنهادهای ارائه شده از سوی مشاور طرح احیای خلیج گرگان و میانکاله منجر به افزایش تراز خلیج گرگان نمی‌شود چون تراز خلیج گرگان وابسته به آب دریای خزر است و تنها در صورت افزایش تراز دریای خزر، تراز خلیج بالا می‌آید.

استان تهران ظرفیت زیستی این مقدار آلایندگی را ندارد

کیومرث کلانتری، بزرگترین معضل استان تهران به طور عام معضل محیط زیستی دانست و گفت: این استان ظرفیت زیستی این مقدار آلایندگی را ندارد و تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که بارگذاری‌های جدید که دارای آلایندگی زیادی هستند در استان تهران به حداقل برسد. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه پایش همه‌جانبه واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در استان تهران ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تمام این واحدها را به فعالیت با بار آلایندگی کمتر و استفاده از فناوری‌های جدید و بهبود سیستم‌های زیست محیطی تشویق می‌کنیم.

پنج تیتری که در ادامه می‌آید، ‌جزو پربازدیدترین اخبار امروز حوزه اجتماعی تا لحظه مخابره این خبر است:

موافقت هیات وزیران با شناور شدن ساعات کار کارمندان در هفته اول مهرماه

ساعت “طرح ترافیک” و “زوج و فرد” در نیمه دوم سال تغییر می‌کند؟

با مدارک هویتی بیایید «کودک‌ کار» خود را تحویل بگیرید

دلالان و قاچاقچیان به بازار تجهیزات پزشکی بازگشتند؟

حرف‌های شنیدنی «تندگویان» درباره پرمشکل‌ترین حوزه کاری دولت + صوت

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *