رقابت‌های سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا/ یوزپلنگ ایرانی، نفر اول مقدماتی ماده سرعت

مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا با پیگیری مرحله مقدماتی سرعت، لید زنان و بولدرینگ مردان در مجموعه سنگ‌نوردی مگاپارس تهران به پایان رسید.

به گزارش سادس، روز نخست بیست و پنجمین دوره مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا به میزبانی ایران در مجموعه سنگنوردی مگاپارس پیگیری شد.

در این روز رقابت‌های مرحله مقدماتی سرعت مردان و زنان، لید زنان و بولدرینگ مردان برگزار شد.

در پایان مرحله مقدماتی سرعت آقایان که ۲۹ سنگنورد حاضر بودند، رضا علیپور، قهرمان جهان با رکورد ۵.۶۸ در رده نخست ایستاد. بعد از او سنگ‌نورد چین و دو نماینده هند در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند. احسان اسرار و مهدی علیپور نیز در رده‌های پنجم و ششم ایستادند.

در مرحله مقدماتی سرعت زنان نیز ۲۵ سنگنورد حضور داشتند که سه نماینده از اندونزی در جایگاه یکم تا سوم و سه نماینده چین در رده چهارم و پنجم ایستادند. فرناز اسماعیل زاده نیز در رده هفتم قرار گرفت.

مرحله نهایی سرعت مردان و زنان سه‌شنبه برگزار خواهد شد. درهر دو بخش زنان و مردان ۱۶ سنگنورد با هم رقابت خواهند کرد که ایران در هر بخش چهار نماینده دارد.

در پایان مرحله مقدماتی ماده لید یا سرطناب زنان نیز سه سنگنورد ژاپنی، الناز رکابی و نماینده چین مشترکا در رده نخست قرار گرفتند. مهیا داربیان، نماینده تایلند، چین تایپه و چین نیز بعد از آنها و در رده های ششم تا نهم قرار گرفتند.

مرحله نیمه نهایی سرطناب زنان  با حضور ۲۶ سنگنورد (۹ ایرانی) صبح چهارشنبه و مرحله نهایی این ماده عصر چهارشنبه برگزار می شود. مرحله مقدماتی سرطناب مردان نیز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

در پایان مرحله مقدماتی بولدرینگ مردان نیز ۳۶ سنگنورد رقابت کردند که دو سنگنورد ژاپنی در رده اول و دوم ایستادند. غلامعلی برات زاده از ایران سوم و سنگنورد ژاپنی چهارم شدند. سه سنگنورد چینی نیز در رده‌های پنجم تا هفتم ایستادند. نیمه نهایی بولدرینگ مردان با ۲۰ سنگنورد (پنج ایرانی) و مرحله نهایی آن چهارشنبه برگزار خواهد شد.

در این رقابت ها ۱۶۴ سنگ‌نوردان زن و مرد و از ۱۰ کشور آسیایی  چین، هنگ کنگ، اندونزی، هند، ژاپن، کره جنوبی، قزاقستان، سنگاپور، چین تایپه و ایران حضور دارند که در سه ماده سرعت، لید و سرطناب از ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه به رقابت می پردازند.

انتهای پیام

if (document.currentScript) {

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *