خطر حملات تروریستی داعش در اروپا همچنان بالاست/فشار بیشتر بر داعش خطر ترور در قاره سبز را افزایش می‌دهد

یک نماینده پارلمان آلمان از حزب مرکل شرایط تهدید تروریسم داعش در اروپا را بسیار وخیم و نگران کننده ارزیابی کرده و تاکید کرد که خطر ترور در اروپا همچنان بالا بوده و لیست ترور در قاره سبز سال به سال طولانی تر می‌شود.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، مسئله ترور در اروپا به چالشی بزرگ برای سازمان های امنیتی قاره سبز تبدیل شده است و گروه تروریستی داعش هر از چند گاهی با یک حمله تروریستی وحشتناک شمار زیادی را در این اتحادیه قربانی می‌کند.

چندی پیش نیز حمله یک ون به جمعیتی در بارسلون اسپانیا منجر به کشته شدن بیش از 14 نفر و تعداد زیادی مجروح شده و بار دیگر بحث های امنیتی در قاره سبز را داغ کرد.

اما واقعا آیا مسئله تروریسم داعش در اتحادیه اروپا قابل حل است و این اتحادیه بالاخره می خواهد با این مسئله و همچنین راهکارهای جدید داعش برای کشتار از جمله استفاده از چاقو و خودروهای شخصی چه کند؟

خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم در این ارتباط گفت‌وگویی را با “ووفگانگ بوزباخ”، از اعضای بلند پایه حزب دموکرات مسیحی مرکل انجام داده که به شرح زیر است.

 بوزباخ از فوریه 2000 تا نوامبر 2009 معاون رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی و از نوامبر 2009 تا جولای 2015 نیز رئیس کمیسیون سیاست داخلی پارلمان آلمان بوده و در 22 آگوست 2016 نیز اعلام کرد که دیگر برای انتخابات پارلمانی دور بعد نامزد نمی شود.

تسنیم: به نظر شما آیا حمله تروریستی اخیر بارسلون اسپانیا نشان دهنده یک مرحله تشدید تنش زایی از طرف داعش در اروپا است؟

بوزباخ: حمله تروریستی در بارسلون اسپانیا بار دیگر این مسئله را آشکار کرده است که شرایط تهدید ترور نه تنها در اسپانیا بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان تا چه اندازه نگران کننده و وخیم است. هر چقدر داعش بیشتر در مناطق مرکزی خود در عراق و سوریه تحت فشار نظامی قرار می گیرد به همان اندازه خطر این مسئله که بخواهد در خارج از منطقه تحت نفوذ خود همچنین نزد ما در اروپا قدرت خود را نشان داده و حملات تروریستی انجام دهد بیشتر می شود.

تسنیم: اسپانیا چگونه با قوانین امنیتی و ضد تروریستی سطح بالا هدف حملات تروریستی داعش قرار گرفت؟

بوزباخ: اسپانیا متاسفانه اولین بار نبود که هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت و سازمان های امنیتی اسپانیا از مدتها پیش می دانستند که گروه های خشونت طلب اسلامی افراطی در اطراف بارسلون تثبیت شده و ریشه دوانده اند.

تسنیم: به نظر شما در حال حاضر خطر حملات تروریستی داعش در اروپا چه اندازه است و هدف این سازمان از این گونه حملات تروریستی چیست؟

بوزباخ: خطر حملات تروریستی داعش امروز همچون سال های اخیر در اروپا بالا است. اروپا سال هاست که  در تیررس تروریسم اسلامی افراطی قرار دارد و لیست حملات تروریستی در این اتحادیه متاسفانه سال به سال طولانی تر می شود. هدف این تروریست ها مانند گذشته این است که دولت و جوامع اروپایی را با اثرات ویرانگر این حملات متزلزل کنند.

تسنیم: آیا به نظر شما حملات تروریستی با خودرو یک استراتژی جدید از طرف تروریسم داعش است؟

بوزباخ: رهبری داعش چند سال پیش به طرفداران خود اعلام کرد که در حملات تروریستی تنها از ابزار کلاسیک مانند سلاح و مواد منفجره استفاده نکنند، بخصوص به این دلیل که این ابزار توسط هر کسی و به آسانی و بدون مسئله نمی توانند مورد استفاده قرار گیرد. در همین راستا از مدتها پیش داعش به طرفداران خود اعلام کرد که برای حملات تروریستی از وسایل نقلیه موتوری استفاده کنند چرا که در همه حال در دسترس هستند و در ابتدا و تا زمانی که برای ابزاری به منظور اعمال خشونت به کار گرفته نشوند به عنوان ابزار کشتار به نظر نمی رسند.

نماینده دموکرات مسیحی پارلمان آلمان تاثیر دخالت های نظامی غرب در منطقه بر تشدید ترور در اروپا را رد کرده و تروریست ها را افراد متعصبی نامید که دموکراسی غربی را هدف حملات خود قرار داده اند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *