اتصال «موبایل و تبلت به میکروسکوپ و تلسکوپ» ممکن شد

«آداپتور اتصال انواع موبایل و تبلت به میکروسکوپ، تلسکوپ و انواع وسایل اپتیکی» با هدف تبدیل گجتها به دوربین عکسبرداری و فیلمبرداری توسط مخترع ایرانی، ابداع شد.

به گزارش سادس به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ طرح «آداپتور اتصال انواع موبایل وتبلت به میکروسکوپ، تلسکوپ و انواع وسایل اپتیکی» که توسط یکی از صاحبان ایده ایرانی اختراع شده، وسیله‌ای است که در علم پزشکی یا دیگر علومی که از چشم غیر مسلح برای دیدن استفاه می‌شود، کاربرد دارد.

این دستگاه ابداعی در کنار وسیله اپتیکی نصب می‌شود و تبلت را به وسیله عکسبرداری یا فیلم‌برداری و سپس به اشتراک‌گذاری تبدیل می‌کند.

محمد صبوری در ارتباط با این ابداع با اشاره به اینکه هنگام استفاده از وسایل اپتیکی، صرفا یک نفر قابلیت دیدن صحنه را از پشت عدسی چشمی دارد در حالیکه ممکن است برخی موارد، صحنه دیده شده توسط وسیله اپتیکی با دیگران به اشتراک گذاشته شود تا از نظرات آنها نیز استفاده شود، گفته است که «این صحنه می‌تواند از یک لام پزشکی تا اجرام آسمانی متفاوت باشد.»

به گفته وی این دستگاه قابلیتی به موبایل یا تبلت می‌دهد تا در کنار وسایل اپتیکی نصب شوند و پس از تنظیمات مربوطه قابلیت عکسبرداری یا فیلمبرداری از صحنه را داشته باشند.

وی همچنین درباره هدف از این اختراع عنوان کرده است که «هدف اصلی طراحی و ساخت دستگاهی ارزان قیمت بوده است که بر روی وسایل اپتیکی(تلسکوپ، میکروسکوپ و…) نصب شود و گجتها را تبدیل به دوربین عکسبرداری و فیلمبرداری با مونیتور بزرگ کند.»

ظاهرا براساس ادعای صبوری، تاکنون هیچگونه نمونه مشابهی که در آن از تبلت برای فیلمبرداری و عکسبرداری روی میکروسکوپ یا سایر وسایل اپتیکی استفاده شده باشد، وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، این دستگاه از سه قسمت فلزی تشکیل شده که اولی به‌صورت تسمه بدور چشمی وسیله اپتیکی قرار گرفته و به‌وسیله پیچ محکم می‌شود؛ قسمت ال شکل دوم با یک پیچ و مهره مربعی به تسمه متصل شده و دارای شیاری برای تنظیم فاصله کانونی دوربین گجت با چشمی است.

همچنین قسمت پایینی این تکه دارای هسته مغناطیسی است که نهایتا به صفحه فلزی چسبانده شده و به پشت گجت میچسبد.

توضیح این طرح روی شکل و نمودار به شرح زیر است:

1396052812325144116903410

13960528123205466116903310

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *