گزارش آمریکا از وضعیت آزادی‌های مذهبی در ایران نادرست، مغرضانه و سیاسی است

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان به گزارش مغرضانه وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت آزادی‌های مذهبی در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش سادس به نقل ازخبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص آزادی های مذهبی در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران این گزارش را غیر واقع بینانه، بی پایه و اساس و مغرضانه می داند که تنها با هدف بهره برداری های خاص سیاسی تهیه شده است.

قاسمی اظهار داشت: در این گزارش بار دیگر تصویری تحریف شده و سیاسی از وضعیت آزادی های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران، همراه با ایراد اتهاماتی  ناروا، ارائه  شده و بی شک غیرقابل پذیرش و مردود می باشد.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص  تفسیرهای موجود در این گزارش در مورد مذاهب و عقاید مذهبی خاطر نشان کرد: ارائه تفسیرهای خود ساخته و بی اساس در مورد مذاهب و عقاید مذهبی در نهایت  منجر به وخامت بحرانها و مشکلات بین مذهبی شده و هیچ نتیجه و فرجام مثبتی به همراه ندارد. برای حل و فصل اختلافات مذهبی و نزدیکی آنان لازم است از سیاسی کردن این موضوع به  شدت اجتناب و تنها از طریق گفت‌وگو و احترام به عقاید یکدیگر بر اساس ارزش‌های  متعالی انسانی و احترام به پیروان همه ادیان الهی در این مسیر گام برداشت. به نظر می‌رسد دولت آمریکا این هدف مهم را به فراموشی سپرده و تنها درصدد بهره برداری سیاسی از وجود تنوع مذهبی در برخی کشورهای جهان است و تصور بر آن است این کشور حتی ارزیابی واقع بینانه‌ای از اوضاع داخلی کشورها، بخصوص از شرایط جمعیتی و مذهبی آنها، ندارد.

قاسمی تاکید کرد: مردم بزرگ ایران بر اساس اصول مترقی قانون اساسی، آزادانه و در چارچوب قانون، امور مذهبی و عبادی خود را انجام می دهند و قانون نیز از این آزادی ها حراست می کند.

بهرام قاسمی در پایان گفت: در عصر ارتباطات و دنیای بهم پیوسته کنونی به روشنی و آشکارا قابل مشاهده است که  تبعیض نژادی و مذهبی، اسلام ستیزی و دیگر هراسی پدیده‌ای شایع و گسترده نزد سیاست ورزان آمریکایی بوده و مسلمانان این کشور به صورت روزانه هدف اقدامات خشن و تبعیض آمیز از سوی نهادهای دولتی همچون پلیس و نیروهای امنیتی و همچنین تبلیغات و اقدامات اسلام هراسانه از سوی رسانه ها و نهادهای مذهبی خاص قرار می گیرند، به نحوی که آزار و ایذاء، توهین به مقدسات و عقاید مذهبی، عدم آزادی انجام امور مذهبی و حمله به عبادتگاه‌های مسلمانان به امری روزمره در آمریکا تبدیل شده است. انتظار می رود دولت آمریکا به جای قضاوت در مورد وضعیت آزادی مذهب در سایر کشورها هرچه سریعتر اقدامات قانونی و عملی برای حمایت از آزادی مذهب بخصوص نسبت به رعایت حقوق مسلمانان در آمریکا به عمل آورد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *