آمریکا هم به تبعیض‌‌های سعودی و بحرین علیه شیعیان اذعان کرد

گستردگی تبعیض‌ها علیه اکثریت شیعیان بحرینی توسط دولت این کشور، کار را به جایی رسانده که وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به این موضوع اذعان کرده است.

به گزارش سادس به نقل ازخبرگزاری فارس، در حالی که حمایت‌های گسترده آمریکا از بحرین که میزبان ناوگان دریایی ایالات متحده در منطقه خلیج فارس است، ادامه دارد، وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به تبعیض‌های گسترده دولت بحرین علیه اکثریت شیعیان بحرینی اذعان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه خلاصه‌ای از گزارش جدید این وزارتخانه در خصوص آزادی‌های مذهبی در کشورهای دیگر را خواند.

در این گزارش، نام ایران در میان کشورهایی آمده که آمریکایی‌ها مدعی «نگرانی ویژه» در خصوص آزادی‌های مذهبی در آنها شده‌اند.

این کشورها عبارتند از ایران، بحرین، برمه، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، اریتره، نیجریه، کره شمالی، پاکستان، روسیه، عربستان سعودی، سودان، سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و ویتنام.

در بخش مربوط به بحرین، وزارت خارجه آمریکا به تبعیض‌های گسترده دولت بحرین علیه اکثیرت شیعیان این کشور اذعان کرده است.

در گزارش این وزارتخانه درباره وضعیت آزادی مذهبی در سال 2016 در بحرین آمده است: «در بحرین، دولت به تحقیق و تفحص، بازداشت و دستگیری روحانیون شیعه، اعضای این جامعه و سیاسیون اپوزیسیون ادامه داد. اعضای جامعه شیعیان همچنان از تداوم تبعیض دولت برای استخدام، آموزش و سیستم قضایی گزارش می‌دهند. بحرین باید به تبعیض علیه جوامع شیعه پایان دهد».

وزارت خارجه آمریکا در بخش مربوط به عربستان سعودی هم به تبعیض ها علیه شیعیان این کشور که در اقلیت هستند، اذعان کرده است.

در گزارش آمده است: «ما همچنان درباره وضعیت آزادی مذهبی در عربستان سعودی نگرانیم. دولت(عربستان سعودی) حق غیر مسلمانان را برای انجام امور دین و مذهبشان به رسمیت نمیشناسد و علیه آنها از مجازات هایی از قبیل زندان، شلاق زدن و جریمه های مالی برای ارتداد، بی خدایی و کافر بودن و همچنین اهانت به اسلام مورد نظر و تفسیر دولت اعمال کرده است. نگرانی ویژه و خاص، حملات علیه مسلمانان شیعه و تداوم الگوی تعصب اجتماعی و تبعیض علیه شیعیان است. ما از عربستان سعودی می خواهیم آغوشش را به روی درجه های بیشتری از آزادی مذهبی برای همه شهروندانش باز کند».

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *