سانسور سکانس تحقیر آمیز آخر برای داعشی ها

سرویس ایثار و شهادت سادس: اسیرهای‌شان را مفت نمی‌کشند. اول می‌نشانند جلوی دوربین، یک فیلم مفصل از عجز و لابه‌اش می‌گیرند بعد سرش را می برند. ایرانی باشد که دیگر هیچ، چون تا حالا خیلی معدود زنده دست‌شان افتاده، قبل از سر بریدن خودشان را با فیلم و مصاحبه‌ها و فارسی حرف زدنش خفه می‌کنند.

برخی‌ها را که مصاحبه نمی‌گیرند حداقل حین تیر خلاص زدن فیلم می‌گیرند. از لحظه‌هایی که فرد خودش را می‌بازد و وا می‌دهد تا آن وقتی که دو زانو جلوی جلاد نشسته و پیش پیش جان از تنش در رفته، بی حس و بی رمق با رخسار زرد انگار دارد برای زودتر تیر خلاص خوردن یا بریده شدن شاه رگش التماس می‌کند.

عکسی که از اسارت محسن حججی با آن چشم‌های غیرت آلود منتشر شده خیلی حرفه‌ای و سینمایی است. معلوم است داعشی‌ها سر صحنه هم دوربین و هم عکاس حرفه‌ای داشته‌اند. ولی عجیب اینکه هیچ فیلمی از اعدامش منتشر نمی‌کنند. فقط یک عکس خیلی بی کیفیت موبایلی از جسمش بعد از شهادت منتشر شده است.

تمام کانال‌های عربی را گشتم. تا حالا صدبار به این چشم‌ها با آن نگاه سنگین خیره شده‌ام. نمی‌دانم در لحظه شهادت چه بر زبانش جاری کرده ولی خیلی روشن با این چشم ها دارد می‌گوید فیلمی از وادادگی‌ در لحظات آخر در کار نخواهد بود. حسم اینست شیر گرفتار در چنگال کفتارها تا لحظه آخر داشته با دست‌های بسته رجز می‌خوانده است. چون سکانس پایانی زندگی #مرد_اصفهانی ضد تبلیغ بوده و احتمالا تحقیر آمیز است داعشی‌ها این یکی را استثنائا سانسور کرده‌اند. الله اعلم

وحید اشتری

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *