تهدید به خروج از ان پی تی، یک پیشنهاد علیه زیاده خواهی های غرب / نظام مردم را به خیابان ها بکشد

به گزارش سادس، هوشنگ امیراحمدی، استاد دانشگاه راتگرز آمریکا، در یادداشت پیش رو که در پی اطاعیه اخیر آمریکا و هم پیمانانش درمورد موشک ماهواره بر سیمرغ، نگاشته شده، پیشنهاد می دهد: نظام مردم‌ را به خیابان ها بکشد و تهدید کند که درصورت ادامه چنین برخوردی ایران از معاهده ان پی تی خارج می شود.

به گزارش بولتن نیوز، متن این یادداشت به شرح زیر است:

اطلاعیه‌ای که بدست امریکا، فرانسه، انگلستان و آلمان صادر شده است (اینجا) برای جمهوری اسلامی ایران خبر بسیار نامیمونی است.

در این اطلاعیه دولتهای مذکور پرتاپ سفینه قاره پیمای سیمرغ که در همین هفته پرتاپ شد را مغایر تعهدات جمهوری اسلامی در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (که بخشی از برجام است) یافته، آنرا محکوم کرده و خواستار توقف این نوع فعالیت ها از سوی تهران شده اند.

برابر اعتقاد این دولت ها ایران تعهد کرده است که از فعالیت های مرتبط به موشکی های بالستیک شامل تکنولوژی هایی هم که در آنها بکار میرود خودداری کند زیرا این نوع تکنولوژی ها میتوانند در توسعه و پرتاپ موشکهای قاره پیما و قادر به حمل بمب اتمی هم بکار گرفته شوند.

این منطق مانند این می ماند که بگویند هوشنگ امیراحمدی نمی تواند از موبیل فون هوشمند استفاده کند زیرا این تکنولوژی وی را قادر به جاسوسی میکند. این تفسیر از کاربرد تکنولوژی یعنی ایران باید از توسعه تکنولوژی های پیشرفته دست بشوید زیرا مغایر تعهد ان در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است.

این تفسیر ضمنا امریکا را قادر می سازد که از برجام خارج شود و تقصیر ان را هم به گردن ایران بیاندازد. دولت ترامپ به دنبال بهانه برای این منظور است. دولت و مردم ایران باید این تفسیر ضد ایرانی را از ریشه رد و در مقابل آن تا انتها مقاومت کنند.

پیشنهاد می کنم، نظام در این رابطه مردم‌ را به خیابان ها بکشد و تهدید کند که درصورت ادامه چنین برخوردی ایران از معاهده ان پی تی خارج می شود. ما باید در جایی سرانجام نشان دهیم که یک مردم زنده، ملی و مستقل هستیم. نباید گذاشت کشور را بیش از این ذلیل کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *