سالگرد جنگ ۳۳روزه؛ روز هجدهم… حمایت امام خامنه‌ای از حزب‌الله لبنان

هجدهمین روز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان از یک سو با تداوم جنایت‌آفرینی این رژیم و ناکامی آن در نبرد زمینی و از سوی دیگر ادامه موشک‌باران شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در فلسطین اشغالی همراه بود.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، در هجدهمین روز از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان در ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی روشن شد که دشمن صهیونیستی دیگر هیچ هدفی در چنته ندارد و دستش از هرگونه هدفی تهی شده و تنها سیاست ارتکاب کشتارهای هولناک در لبنان را در پیش گرفته است که این روند تا پایان جنگ هم ادامه یافت.

در همین راستا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را رقم زدند و در حمله به دو خانه در شهرک النمیریه لبنان، هفت شهروند لبنانی را شهید کردند. این جنگنده‌ها همچنین به تعدادی خانه در منطقه عین‌عرب حمله کردند، در این حمله نیز هفت شهروند دیگر لبنانی به شهادت رسیدند.

همزمان نیروهای مقاومت لبنان به مقابله با پیشروی زمینی رژیم صهیونیستی ادامه داده و خسارت‌های سنگینی را به نیروهای نخبه این رژیم در اطراف شهر بنت‌جبیل و مثلث بنت‌جبیل ــ مارون الرأس ــ عیترون وارد کردند.

نیروهای مقاومت همچنین به پاسخ خود به جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان لبنانی ادامه داده و با بیش از یکصد فروند موشک، شهرک‌های صهیونیست‌نشین و شهرهای شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

در همین حال، نیروهای رژیم صهیونیستی در تلاش برای توجیه ناکامی‌های خود در صحنه‌های نبرد با نیروهای مقاومت برآمدند و عودی آدم فرمانده جبهه شمالی ارتش این رژیم گفت: “هدف اشغال بنت‌جبیل نبود بلکه ویران کردن هرچه بیشتر ساختار زیربنایی و کشتن خرابکاران بود”.

یک مسئول وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفت: “اسرائیل برای دریافت تضمینی به‌منظور آغاز اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ شورای امنیت تلاش می‌کند که خواهان خلع سلاح حزب‌الله و لزوم تقویت ارتش است که مسئولیت اجرای این قطعنامه را به‌عهده دارد”.

در همین حال، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پنجمین سخنرانی خود از طریق شبکه تلویزیونی المنار و رادیو نور لبنان اعلام کرد: “گلوله‌باران شهر العفوله و پایگاه نظامی آن سرآغازی برای مرحله بعد از حیفا است”.

وی افزود: “شهرهای بزرگی در مرکز (فلسطین اشغالی) قرار دارد که اگر تجاوزگری وحشیانه به کشور ما ادامه یابد؛ این شهرها هدف قرار خواهد گرفت”.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: “پیروزی از آن همه لبنانی‌ها از هر قشر، طائفه، منطقه، جریان و  نهاد رسمی و مردمی خواهد بود. هر انسان عربی و مسلمان و مسیحی شرافتمند در جهان لازم است که علیه تجاوزگری به لبنان موضعگیری و از این کشور دفاع کند”.

در سطح سیاسی نیز امیل لحود رئیس جمهور وقت لبنان گفت: “حزب‌الله تسلیم نخواهد شد و هرچه فشار بر حزب‌الله بیشتر شود؛ این حزب قویتر خواهد شد”.

ژنرال میشل عون عضو مجلس نمایندگان لبنان نیز گفت: “باید دولت فوق‌العادهِ کوچکی تشکیل شود که نماینده نیروها و جریان‌های وزین لبنانی باشد و از قدرت و اختیار در سایه دو فاکتور اعتماد و شراکت برخوردار باشد تا حزب‌الله در فضایی از اعتماد و اصول سیاسی واقعی به بحث درباره موضوع سلاح خود بپردازد اما قبل از انجام این امر، محال است که حزب‌الله این مسئله (بحث درباره سلاح خود) را بپذیرد”.

در سطح بین المللی نیز سازمان ملل هشدار داد که مأموریت گردهم‌آوردن نیروهای پاسدار صلح در لبنان دشوارتر شده زیرا واشنگتن با محکوم کردن اسرائیل به‌خاطر کشتن چهار ناظر بین المللی این سازمان مخالفت کرده است.

در همین راستا، رژیم صهیونیستی درخواست سازمان ملل برای اعلام آتش‌بس انسانی ۷۲ساعته به‌منظور اتمام روند تخلیه ساکنان و تسهیل بخشیدن به کمک‌رسانی سازمان‌های بشردوست به سالخوردگان و کودکان را رد کرد.

در سطح منطقه‌ای، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در جریان ملاقات هوگو چاوز رئیس جمهور وقت ونزوئلا با ایشان تصریح کردند: همه ملت‌ها از حزب‌الله حمایت می‌کنند و از زمان آغاز مقاومت در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به محبوب‌ترین شخصیت در دل همه ملت‌های جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/*

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *