گلایه سریع‌ترین مرد عمودی ایران از وزارت ورزش و کمیته المپیک


رضا علی پور

تنها دارنده مدال طلای بازی‌های جهانی می خواهد کاپ پرافتخارترین قهرمان سنگنوردی دنیا را برای ایران به ارمغان بیاورد، اما برای این هدف نیازمند حمایت مسئولان دارد.

به‌ گزارش ‌سادس، رضا علیپور ورزشکار 23 ساله قزوینی و رکورددار سنگنوردی سرعت جهان و دارنده شش مدال طلای سنگنوردی برای ایران است. او در آخرین رقابت بین‌المللی خود توانست اولین مدال طلا را در بازی‌های جهانی برای ایران به ارمغان آورد. علیپور دارنده 12 مدال جهانی، 9 مدال جام جهانی، دو مدال قهرمانی جهان و دارنده تنها مدال طلای بازی‌های جهانی است. فدراسیون جهانی سنگنوردی به خاطر سرعت بالایش لقب یوزپلنگ آسیایی را به وی داده است.

این یوزپلنگ ایرانی می‌خواهد کاپ پرافتخارترین قهرمان سنگنوردی دنیا را برای ایران به ارمغان بیاورد، او برای رسیدن به این هدف باید در چهار دوره رقابت‌های جهانی که تا پایان سال میلادی باقی مانده به عنوان قهرمانی دست یابد. اما او برای رسیدن به این هدف نیازمند حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است.

رضا علیپور در ادامه در مورد بازی‌های جهانی ورزش‌های غیر المپیکی در لهستان و گلایه‌اش از مسئولان ورزشی کشور  با سادس سخن گفت. رکورددار سنگنوردی جهان در مورد بازی‌های جهانی که به میزبانی لهستان برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، در این دوره 12 سنگنورد که بهترین ورزشکاران جهان محسوب می‌شوند، حضور داشتند. سنگنوردان حاضر در این رقابت‌ها با کسب سهمیه به این رقابت‌ها دعوت شده بودند و من توانستم در بین آنها به مقام نخست دست یابم.

دارنده مدال طلای بازی‌های جهانی لهستان، ادامه‌ داد: من توانستم در این رقابت‌ها رکورد بازی‌های جهان (5.57 ) را به ثبت برسانم. پیش از این هم توانستم در جام جهانی با کسب  5.48 رکورد دار جهان شوم.

وی در مورد اهداف آتی خود، گفت‌: اگر وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک به من اهمیت دهند، می‌توانم قهرمان رنکینگ جهان شوم.  من اکنون در صدر رنکینگ سنگنوردی جهان قرار دارم. تا پایان سال میلادی چهار دوره رقابت‌های جهانی باقی‌ مانده است که اگر در آنها نیز به عنوان قهرمانی دست یابم می‌توانم قهرمان رنکینگ جهان شوم و بر این اساس کاپ پر افتخارترین قهرمان دنیا را برای ایران که بالاترین ارزش در سنگنوردی است را به ارمغان بیاورم.

علیپور با گلایه از وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک، گفت‌: فدراسیون در حد توانش بعد از بازگشتم از رقابت‌های جهانی از من تجلیل کرد، البته بسیار کم است، اما خب وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک باید مرا حمایت کنند، اما در بازگشتم از لهستان حتی یک نفر از مسئولان وزارت ورزش  و جوانان یا کمیته ملی المپیک برای استقبال نیامده بود. من انتظار نداشتم که برای من به فرودگاه بیایند، لااقل برای کسب مدال طلای ایران در بازی‌های جهانی می‌آمدند.

او ادامه‌ داد: من برای حضور در هر رقابت بین المللی حداقل 30 میلیون هزینه می کنم، اما حمایتی نمی بینم. با این وجود کار ورزشکار را کم ارزش می‌کنند. ما برای اهتزاز پرچم ایران زحمت می کشیم، اما به تنهایی به رقابت‌های جهانی اعزام می شویم و هیچ اهمیتی به ورزشکار داده نمی‌شود. حتی تربیت ‌بدنی شهرستان، استاندار و شهرداری شهر نیز هیچ اهمیتی به مدال من ندادند.

دارنده مدال طلای بازی‌های جهانی، اظهار کرد: این رقابت‌ها (بازی‌های جهانی رشته های غیر المپیکی) بعد از  المپیک از مهم‌ترین رویدادهای جهانی است. در بازی‌ها مسئولان جهانی همه به من تبریک گفتند، اما نمی‌دانم برای مسئولان کشورم چه چیزی ارزش دارد؟ کشورهای دیگر به من پیشنهادهای زیادی می‌دهند، چون آنها می‌دانند که من چه می‌کنم، اما خب من قبول نمی‌کنم ولی وقتی به ایران که می آیم با بی مهری‌ها روبرو می‌شوم. این منصفانه نیست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *