رشد 7 درصدی امدادرسانی در کوهستان/ نیمی از عملیات‌ها مربوط به «پیدا کردن مفقودان »


معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی به 728 نفر در ماموریت‌های کوهستان در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: مقایسه این آمارها با مدت مشابه در سال گذشت، رشد 7 درصدی عملیات‌های کوهستان را نشان می‌دهد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با سادس، در مورد استان‌هایی که بیشترین عملیات‌های کوهستان در ارتفاعات آنها انجام شده اظهار کرد: ارتفاعات استان مازندران با 76 مورد عملیات، بیشترین آمار امدادرسانی به حوادث کوهستان را داراست که این تعداد عملیات، 10 درصد از کل عملیات‌های کوهستان را شامل می‌شود. همچنین استان‌های فارس با 8.5 درصد، تهران با 8.2 درصد، چهارمحال و بختیاری با 6.5 درصد، ‌البرز با 5.6 درصد و اصفهان با 5.3 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: از نظر نوع ماموریت‌های انجام شده، 46 درصد از ماموریت‌های کوهستان برای «پیدا کردن مفقودان در ارتفاعات» صورت گرفته که 51  مورد از این نوع عملیات در استان مازندران انجام شده است. استان‌های فارس با 31 عملیات، اصفهان و چهار محال و بختیاری با 32 عملیات و البرز با 18 عملیات در رده‌های بعدی عملیات جست و جو قرار دارند.

وی با اشاره به ماموریت‌های ناشی از سقوط از ارتفاع نیز گفت: 40 درصد از عملیات‌هایی که سازمان امداد و نجات در کوهستان انجام داده مربوط به این بخش است و بیشترین عملیات‌ها در استان تهران(37 عملیات) بوده و پس از آنها استان‌های مازندران با 23 عملیات، فارس با 21 عملیات و البرز با 20 عملیات در رده‌های بعدی قرار دارند.

فتحی همچنین گفت: بخش دیگری از عملیات‌های کوهستان سازمان امداد و نجات در طول چهار ماه نخست امسال، مربوط به ماموریت‌های «ناشی از ارتفاع زدگی» بوده که 3 درصد از ماموریت‌های کوهستان را شامل می‌شود. 8 مورد از این عملیات‌ها در استان آذربایجان شرقی و 4 مورد در استان فارس بوده است.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر اضافه کرد: سایر سوانح، از جمله گازگرفتگی در غارها، گزش حیوانان وحشی و … نیز 11 درصد از کل ماموریت‌های سازمان امداد و نجات هلال احمر در بخش کوهستان را شامل می‌شود.

بر اساس آمارهای سازمان امداد و نجات در طول این مدت، مجموعا به 751 نفر امدادرسانی شده که 267 نفر آنها برای اقدامات بیشتر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. از این میان 17 نفر با بالگرد منتقل شدند که برای این کار 34 سورتی پرواز انجام شده است. 93 نفر نیز در محل حادثه، خدمات سرپایی را دریافت کردند.

فتحی به آمار ماموریت‌های کوهستان در ارتفاعات شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شعب شهرستان‌های شمیرانات، کرج، آمل، تبریز، بروجن و همدان از جمله شعبی بودند که بیشترین عملیات در آنها صورت گرفته است و شمیرانات استان تهران با 51 مورد عملیات در صدر قرار دارد که بیشترین عملیات‌ها نیز در ارتفاعات شمیرانات، شامل دربند، شیرپلا، توچال و.. بوده است. ارتفاعات عظیمیه کرج، عون بن علی در تبریز و دشت میشان در همدان نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *