ضرورت برخورد قاطع و سریع قضایی با عاملان مرگ بنیتا

به گزارش سادس کانون صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران در اطلاعیه‌ای با تسلیت به خانواده قربانیان حوادث تلخ روزهای اخیر، خواستار برخورد قاطع قضایی با عاملان این حوادث و ناامن‌ کنندگان آرامش روحی و روانی جامعه شد.

این انجمن همچنین از اصحاب رسانه و اهل قلم خواست تا با تولید محتوایی مبتنی بر مبانی اسلامی و ارزش‌ها و باورهای ملی – مذهبی جامعه غنی ایران اسلامی مانع از شکل‌گیری و گسترش این‌گونه پدیده‌ها شوند.

متن اطلاعیه کانون صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران به شرح زیراست:

انتشار اخبار تلخ و گزنده از رفتار ناجوانمردانه و بی‌رحمانه تعدادی از اراذل و اوباش با کودکان و به ویژه خبر مرگ مظلومانه و جان‌گداز کودک ۸ ماهه تهرانی روح و روان جامعه را پریشان کرده است.

واکنش‌‌های مردم و گروه‌های مختلف و فعال جامعه در مواجهه با این حادثه و حوادثی پیش از این گواه این واقعیت است که افکارعمومی و جامعه ایرانی که همواره در مسیر عاطفه‌، مهربانی و ایثارگری‌ گام زده ، این‌گونه رفتار غیرانسانی  را انتظار نداشته و ندارد و برخورد قاطع و سریع قضایی با عاملان ناامنی‌ روحی و روانی روزهای اخیر در جامعه را انتظار می‌کشند.

اگرچه همراهی‌ها و الطاف بی‌شائبه مردم با خانواده‌های مصیبت‌زده تا حدودی کاهنده آلام و دردهای انان می‌کاهد اما جامعه بیدار و آگاه رسانه‌ای کشور در تقبیح این رفتار و حفظ و تقویت جایگاه اخلاق، کرامت مسئولیتی مضاعف دارد.

وقوع این‌گونه رویدادهای تلخ زنگ خطر جدی درباره تنزل جایگاه اخلاق و انسانیت را به صدا در آورده است و اصحاب رسانه و اهل قلم باید نسبت به این مهم، بیش از گذشته توجه شایانی نشان دهند.

بی‌تردید تولید محتوایی مبتنی بر مبانی اسلامی و ارزش‌ها و باورهای ملی و مذهبی عامل بازدارنده‌ای نسبت به گسترش پدیده شوم بی‌بندوباری‌ها، بی‌اخلاقی‌ها و وجدان‌گریزی‌ها خواهد بود .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *