اعتیاد بهانه سرنگونی ولیعهد سابق

یک منبع نزدیک به خاندان سلطنتی سعودی جزئیات بیشتری درباره برکناری محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان از این سمت در ماه گذشته فاش کرده است.

به گزارش سادس به نقل از رویترز، یک منبع نزدیک به خاندان سلطنتی سعودی تاکید کرد: محمد بن نایف به خاطر منافع بالاتر کشور از این سمت برکنار شده است چرا که وی به مورفین و کوکائین معتاد و وابسته شده بود و پس از آنکه در سال ۲۰۱۵ میلادی ولیعهد شد، در بسیاری از رویدادهای عمومی به خواب می رفت.

این مقام آگاه افزود: اعتیاد محمد بن نایف میراث به جای مانده از ترور ناکام او توسط القاعده در سال ۲۰۰۹ میلادی بوده است.

وی تصریح کرد: محمد بن نایف از احترام زیادی در بین ما به عنوان ولیعهد و وزیر کشور عربستان برخوردار بوده ولی منافع مهمتری برای کشور وجود دارد که مهمتر از جایگاه احتماعی و موقعیت سیاسی است.

رویترز نتوانسته است به محمد بن نایف دسترسی پیدا کند تا درباره این سخنان، اظهارنظر کند. منابع نزدیک به وی اعلام کرده اند که ولیعهد برکنار شده قادر به اظهار نظر نیست و از زمانی که در ماه ژوئن برکنار شده، در کاخش در شهر جده به سر می برد.

منابع آگاه به اعتیاد محمد بن نایف اذعان کرده اند ولی بر این باورند که این مساله بهانه ای برای تسریع برکناری او و جانشینی محمد بن سلمان بوده که در سن ۳۲ سالگی به ولیعهدی رسیده است.

این منبع افزود: تصمیم برای برکناری محمد بن نایف از سوی شاه عربستان و شورای بیعت حاصل شده است، شورای ۳۴ نفره ای متشکل از شاهزادگان که بر عملکرد شاه و سایر جانشینان وی نظارت می کنند.

وی در ادامه این گمانه زنی را رد کرده است که محمد بن نایف قربانی کودتای کاخ پادشاهی عربستان به رهبری محمد بن سلمان جوان بلندپرواز شده است، کسی که برای رسیدن به ولیعهدی عربستان سعودی و جانشینی ملک سلمان ۸۱ ساله بسیار عجله دارد.

این منبع همچنین این ادعای یک منبع سعودی را رد کرده است که شاه سعودی برای کناره گیری از قدرت به نفع محمد بن سلمان تا اواسط سپتامبر آماده می شود.

وی افزود: محمد بن نایف با مشکل اعتیاد به مواد مخدر سالهاست که روبرو شده است و این مشکل مربوط به زمانی است که ملک عبدالله قدرت را در دست داشته است.

این منبع آگاه گفت: ملک عبدالله به طور جدی با او درباره اعتیادش صحبت کرده و محمد بن نایف نیز تایید کرده است که اعتیادش به خاطر ترور ناکام از سوی القاعده بوده است. بن نایف به ملک عبدالله قول داده بود تا تحت نظارت های درمانی و پزشکی به اعتیاد پایان دهد.

این منبع تایید کرده است که بن نایف بارها به سوییس سفر کرده است تا تحت درمان قرار گیرد ولی این درمان های پزشکی تاکنون جواب نداده است. شاه عربستان نیز به طور شفاف به او هشدار داده بود که اگر به اعتیاد بازگردد، از این سمت برکنار خواهد شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *