حمایت نمایندگان کنگره آمریکا از طرحی برای عزل ترامپ

اعضای کنگره آمریکا با توجه به مطرح شدن تردیدهای تازه درباره سلامت روانی رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خود را از طرحی که خواستار عزل وی از قدرت است، افزایش داده‌اند.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمایت از یک طرح قانونی در کنگره آمریکا که می‌تواند به عزل «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور از قدرت منجر شود، رو به افزایش است. 

روزنامه ایندیپندنت با گزارش این خبر افزود قانونگذاران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا طرح‌هایی را برای تشکیل یک هیئت 11 نفره با هدف بررسی صلاحیت «ترامپ» تشکیل داده‌اند. این هیئت، موسوم به «کمیسیون نظارت بر صلاحیت رئیس‌جمهور»، موظف به بررسی سلامت روانی و جسمانی روسای جمهور آمریکا خواهد بود. 

این طرح که با حمایت 21 نفر از اعضای مجلس نمایندگان تهیه شده، در صورت طی مراحل قانونگذاری و تبدیل شدن به قانون به نمایندگان کنگره اختیار می‌دهد در صورت رسیدن به این تشخیص که رئیس‌جمهور آمریکا فاقد صلاحیت روانی یا جسمانی کافی برای انجام وظایفش است، وی را از سمتش عزل کنند.

به نوشته ایندیپندنت، طرح مورد نظر در ماه آوریل تهیه شده، اما حمایت از آن در هفته‌های اخیر که ترامپ در توئیتر با لحنی غیرعادی به مخالفانش حمله کرده، افزایش یافته است. منتقدان رئیس‌جمهور آمریکا معقتدند پرخاشگری‌های ترامپ در توئیتر او را واجد ملاک‌های تشخیصی بیمارهای روانی و ناکارآمد برای انجام وظایفش در کاخ سفید می‌کند. 

دونالد ترامپ، هفته پیش در حساب کاربری‌اش در توئیتر به مجری‌های شبکه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی حمله و ویژگی‌های ظاهری آنها را مسخره کرد. وی همچنین با انتشار یک فیلم جعلی از حمله به یک خبرنگار سی‌ان‌ان، جنجال آفرید. 

پیش از این متخصصان زیادی سلامت روانی دونالد ترامپ و آمادگی وی برای انجام وظایف رئیس‌جمهور آمریکا را زیر سوال برده‌اند. گروهی از روان‌پزشکان چند روز پیش مدعی شدند که او به یک «بیماری روانی خطرناک» مبتلا است. 

«دارن سوتو»، نماینده ایالت فلوریدا اخیراً به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت: «با توجه به رفتارهای تحریک‌آمیز و عجیب و غریب ترامپ شکی درباره ضرورت پیگیری این قانون وجود ندارد. سلامت روانی و جسمانی رئیس‌جمهور آمریکا موجب نگرانی‌های عمومی زیادی است.»

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *