«عزت» دست دادن یا ندادن با وزیر خارجه فرانسه است؟/ ظریف از مادربزرگ های ایرانی می گوید!

سرویس خارجی سادس:
روایت اول:
توضیح وزیر خارجه محترم جمهوری اسلامی ایران درباره پخش کلیپ دست ندادن وزیر خارجه فرانسه با وی منطقی و درست به نظر می آید. در نگاه اول و حتی بدون دیدن فیلم کامل می توانستیم حدس بزنیم که دست ندادن وزیر فرانسوی شاید از سر غفلت یا ندیدن حرکت دست آقای ظریف یا هر دلیل دیگری که جناب ظریف در صفحه اینستاگرام خود به آن اشاره کرده اند بوده است.

اما آیا مساله اصلی ما بر سر موضع عزت مندی جمهوری اسلامی در سفر به پاریس مساله دست دادن یا ندادن وزیر خارجه فرانسه است؟ ما در اینجا موظفیم به جد از وزیر خارجه ایران سوال کنیم که با توجه به اعلام قبلی و زمان بندی از پیش معین اجلاس مجاهدین خلق در پاریس و مطلع بودن مقام ایرانی از این اجلاس ضد ایرانی، چرا این سفر دیپلماتیک بدون هیچ اعتراضی و یا لااقل تعویقی و بدون هیچ ژست دیپلماتیکی انجام شد؟ چرا نهایت اعتراض ایران به این اجلاس سخن کوتاه آقای ظریف پس از عزیمت به ایران و ترک فرانسه و در فرودگاه تهران بود که فرمودند: حضور منافقین در فرانسه نقطه ابهام در روابط ایران و فرانسه است..

جناب ظریف، دست دادن یا ندادن وزیر خارجه فرانسه با شما برای ما عزت نمی آورد. سفر به پاریس خوب است اما نه آن روزی که مامن دشمنان مردم ایران و محل و مجلس ِتوطئه گران علیه کشور باشد.

روایت دوم:
چند ساعت پس از پایان سفر محمد جواد ظریف به فرانسه، پاریس رسما میزبان نشست گروهک منافقین، آل سعود و آمریکا علیه ایران با هدف «براندازی جمهوری اسلامی» شد.

فقط یک سوال: دیپلماسی فعال جناب ظریف دقیقا چه زمانی قرار است در عرصه واقعیت هم خروجی مشخصی به نفع کشور داشته باشد؟ وقتی سفر وزیر خارجه ایران حتی نمی تواند مانع برگزاری یک نشست سیاسی با محوریت تروریست های بین المللی علیه کشور شود؛ انتظار برای لغو تحریم های قبلی یا به ثمر رسیدن سرابی به اسم برجام، خنده دار نیست؟ باور کنیم حد و توان این دولت همین است…

روایت سوم – اما قبل تر:
امریکا تحریم جدید میکند؛ ظریف از مادربزرگ های ایرانی میگوید!

اتفاقات جالبی افتاده است؛ در عصر “پسابرجام” و برای اولین بار در طول تاریخ، امریکا در تحریمی جدید ورود ایرانی ها به خاک کشورش را ممنوع کرده اما واکنش ظریف وزیر خارجه به این اتفاق انتشار این توییت بوده است: “امریکا در نمایشی شرم آور از دشمنی کور با ایرانیان، مادربزرگ های ایرانی را از دیدن نوه هایشان محروم کرده است!”

حالا خودتان را چند لحظه جای امریکایی ها بگذارید! با این وضعیت چرا آنها تحریمهای جدید علیه ایران را ادامه ندهند؟ وقتی طرف مقابلشان کشوری است که در برابر وعده های نسیه، به دست خودش تاسیسات هسته ای اش را پر از بتون کرده و حد نهایی واکنش وزیر خارجه آن کشور این است که در برابر تحریمهای جدید؛ از “مادربزرگ و نوه” سخن میگوید، مگر امریکایی ها عقلشان را از دست داده اند که ابزار فشار و تحریم را کنار بگذارند؟

روایت آخر- گریز وحشتناک:
اصلاح طلبان و حامیان دولت حتما باید به طور ویژه درس عبرت را بخوانند

روز گذشته روزنامه های حامی دولت، با آب و تاب به استقبال و بزک سفر ظریف به فرانسه کردند
باز هم کیف کردند و نوشتند فرانسه قابل اعتماد است! یک روز نگذشت که دشمنان همین ظریف و دولت در فرانسه جمع شدند برای سرنگونی نظام نقشه ریختند.

اینها اگر نصف اندازه ای که از علم الهدی و مطیعی شاکی اند، از فرانسه و آمریکا و آلمان شاکی می شدند وضع کمی به نفع ملت می شد. دیپلماسی ننجونی و توییتری نتیجه اش جز تحقیر و ذلت نیست!

دسته‌بندی نشده

یک دیدگاه در “«عزت» دست دادن یا ندادن با وزیر خارجه فرانسه است؟/ ظریف از مادربزرگ های ایرانی می گوید!”

  1. شاید منظورش از مادربزرگ های ایرانی زن خودش باشه . وگرنه خیلی از زنای ایرانی بچه هاشون توی جنگ شهید یا مفقود الاثر شدن و نوه ای ندارن که توی آمریکا باشه. آمریکا چه ربطی به ایرانی ها داره . آقایون تکلیفشون رو روشن کنن . آمریکا دشمن ایران و ایرانیه . اگه خونوادشون اونجاس گم شن برن آمریکا زندگی کنن. کسایی که اقوامشون توی آمریکا زندگی میکنن به درد این مملکت نمیخورن و انتظاری جز خیانت ازشون نمیره. برن گم شن. نمونه دیگه وزیر مثلا راه هم بهتره بره وزیر راه و صنعت فرانسه بشه که سوار هواپیمای ساخت فرانسه میشه و افتخار میکنه که هواپیمای فرانسوی خریده.شاید هم بهتره مدیر فروش هواپیما یا خودروی فرانسوی ها اونم فقط به ایرانی ها بشه به چند برابر قیمت. این گاگولا بدرد ایران نمیخورن چه رسد به اسلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *