مظلوم ترین شهدا از دیدگاه فرمانده کل قوا/ امنیت مرزها به برکت مدافعان حریم کشور و شهدای مرزبانی

سرویس ایثار و شهادت سادس: شهید در هیچ چارچوب قرار نمی گیرد، حتی اگر بخواهیم شهید در لفظ ترجمه نماییم، نهایت می شود، ایثار، اما شهید معنای شهید مساوی است با ایثار، با فنا شدن، شهید یعنی فانی، شهید یعنی فدا شدن. شهید خود را فدای اسلام کرده است. در جمهوری اسلامی وقتی شخصی خود را فدای اسلام می کند، حسابش با شهدای بدر و احد متفاوت است، او نه پیامبری دیده، نه امام حاضری داشته که او را فرمان به جهاد دهد، او مانند ابراهیم است که فرزند جوان و رعنای خود را به مقتل می برد، در حالیکه فقط در خواب دیده، خدایش دوست دارد او را در حال ذبح فرزندش ببیند، نه ملکی در کار بوده، و نه وحی مستقیمی. شهید جمهوری اسلامی نیز اینگونه به مقتل می رود.

وقتی شهید در کلیشه های معمول دنیا نمی گنجد، خانواده ی او نیز رنگ شهید را گرفته اند و در این چارچوب های خشک دنیایی نمی گنجند، آن ها نیز گویی شهدای زنده اند، زیرا آن ها نیز فانی کرده اند، آن ها نیز فدا کرده اند، آن ها نیز ایثار کرده اند، فرزند رشید و رعنای خود در راه اسلام عزیز. وقتی شهید با خدا به تجارت می پردازد، اما این تجارت با تجارت های معمول دنیا متفاوت است، در این معامله فروشنده و خریدار عشق را معامله می کنند، هر کدام در کفه ترازو بیشتر دیگری بگذارد او برنده است، شهید به خدای لایتنهای می گوید: جانم که عزیزترین و ارزشمندترین نعمتی است که تو ارزانی داشتی برای خودت فدا می کنم، او می گوید: خدایا من چیزی نداشتم که به تو ارزانی دارم، همان بود که خودت از روی منت به من دادی.

در بین شهیدان برخی از برخی دیگر مظلوم ترند، در فقه امامیه، شهید کسی است که در معرکه، سر از تنش جدا شده باشد، این شهید احکام فقهی نیز دارد، چنین شهیدی، غسل و کفن ندارد، او در راه خدا ذبح شده است و خدا دوست دارد او را با همان لباس و بدن خونین به سمت خودش دعوت نماید. اما این بدان معنا نیست که پس هر کس که اینگونه از دنیا نرفت شهید نشد، شهید اسم عام است، به کسانی گفته می شود که در راه دین و اسلام جان خود را سخاوتمندانه تسلیم حضرت حق می کنند، اگر چنین کسی، در معرکه سر از تنش جدا شد، احکام فقهی متفاوتی بر او بار می شود.

در باغ شهادت باز، باز است، بار این جمله را خوانده ام، هر بار که نگاه می کنم، مصمم تر می شود که باغ شهادت هنوز باز است، هر بار که نگاه می کنم، تازگی در این جمله می زند، این جمله هرگز کلیشه نمی شود. تا مدت ها گمان می کردم، این جمله نیز مانند جمله های دیگر، تکراری می شود، رنگ روز مرگی بخود می گیرد، اما امروز می بینم، نه در باغ شهادت باز، باز است.

مقام معظم رهبری فرمودند«امنیت مرزها و شهرهای کشور به برکت تلاش مرزدارانی که با همه وجود از ایران دفاع می کنند، و همچنین از ورود مواد مخدر جلوگیری می کنند، البته این تلاش ها بخوبی دیده نمی شود، و مرزداران و شهدای مرزی مظلوم هستند.» شهدای مرزی آنقدر مطلوم اند که برخی در شهادت آن ها تشکیک می کنند، اما کلام مقام معظم رهبری تأییدی بر شهادت اینان است. و این نشان می دهد، در باغ شهادت باز، باز است.

حامد آزادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *