اخلاق مداري و دين داري مؤلفه هاي مهم پليس در جامعه اسلامي

سرویس انتظامی سادس:  توسعه و بهسازي نيروي انساني را از اصلي ترين فعاليت هاي نيروي انتظامي است که تحقق اين امر مهم تنها از طريق آموزش كاركنان این نهاد مهم انقلابی قابل دستيابي است.

 بهره گيري از فناوري هاي جديد آموزشي، افزايش سطح علمي و تخصصي فرماندهان و مديران و كاركنان می تواند از جمله اقدامات مهم نيروي انتظامي در راستاي افزايش سطح علمي و تخصصي كاركنان باشد و  هدف از آموزش ها در واقع تعيين الگوهاي رفتاري، ايجاد وحدت رويه در رعايت الگوهاي رفتار كاركنان، تحقق بخشيدن به رفتارهاي عملي و كلامي كاركنان و چگونگي ارزش گذاري به خواسته هاي شهروندان است.

 هر قدر آموزش، دانش و مهارت هر نهادی با نيازهاي جامعه و پيشرفت‌هاي علمي و تغييرات فناوري هماهنگي و مطابقت داشته باشد، درجه اطمينان از موفقيت فرد و سازمان نيز بالاتر خواهد بود.

با پيچيده شدن جرایم ، ابزارهاي كنترل جرم نيز بايد در جامعه توسعه يابد چرا که ارتقاء سطح بينش و آگاهي هاي كاركنان در دنياي مدرن امروز بسیار اهمیت دارد.

امروز اگر ويترين نظام بخواهد خوب ديده شود، مي‌توان اين ويترين خوب را در نيروي انتظامي ديد چرا که اخلاق مداري و دين داري مؤلفه هاي مهم پليس جامعه اسلامي است كه بايد به آن توجه ويژه شود.

داشتن پليسي بر اساس رفتار ، گفتار و كردار اسلامي و مناسب لازمه دست يافتن به امنيت وجامعه امن است و می تواند رفتار و برخورد مناسب مأموران انتظامي اعتماد مردم را به پليس افزايش مي دهد و اقتدار پليس در سايه تعالي این رفتار تحقق پيدا مي كند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *