کشف 14 میلیارد ریالی کالای قاچاق در مازندران

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 14 میلیارد و 594 میلیون ریالی کالای قاچاق در فروردین ماه سال جاری خبر داد .

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ “مهراب ریاحی” گفت: در راستای مقابله بی امان با قاچاق کالا و ارز در استان و در جهت تحقق شعار” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” و حمایت از تولیدات داخلی، این فرماندهی با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات، طرح های مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: طرح سراسري مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولويت کالاهاي گمرکي، دخاني، ترانزيتي و فرآورده های شیلاتی با هدف ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم در فروردین ماه سال جاری در استان به مرحله اجرا درآمد.
جانشین فرمانده انتظامی مازندران، خاطر نشان کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی با همکاری دیگر عوامل انتظامی استان با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، انبارها و محل دپو کالاهای قاچاق را شناسایی کردند.
سرهنگ ریاحی با اشاره به انهدام یک باند تهیه و توزیع کالای قاچاق، گفت: کشف 72 هزار نخ سیگار قاچاق، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، 858 ثوب البسه نامتعارف و قاچاق، انواع مواد غذایی، 10تن انواع چوب جنگلی قاچاق، فرآورده های شیلاتی ، مواد محترقه، لوازم برقی از جمله کشفیات کالای قاچاق طی این مدت بوده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان ، بیش از14 میلیارد و 594 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: طی یک ماه گذشته، یک باند قاچاق کالا شناسایی و 197 فقره پرونده در ارتباط با قاچاق کالا تشکیل و تحویل مرجع قضائی شده است .
به گفته وی ، در این رابطه 136 متهم به قاچاق کالا شناسایی و دستگیر شدند.
ریاحی، با تاکید بر استمرار طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، از فعالیت گسترده قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان با همکاری همه عوامل انتظامی و امنیتی استان خبر داد و افزود: نقش مردم و دستگاه های دولتی و غیردولتی در همکاری با پلیس برای مقابله با قاچاق کالا، نقش سازنده ای است.
وی ، عدم خرید کالای بی کیفیت خارجی قاچاق در بازار و حمایت از تولیدات داخلی را در پیشگیری از قاچاق کالا مهم دانست و تاکید کرد: تحقق شعار ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ” نیاز به عزم همگانی دارد.//

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *