بارش شدید باران در ۷ استان کشور/ کاهش محسوس دما در تهران و سواحل دریای خزر

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اعلام کاهش محسوی دما در تهران و سواحل دریای خزر گفت: فردا بارشها در استانهای مازندران، گلستان، شمال تهران، شمال سمنان و شمال البرز، شمال قزوین، و مناطقی از گیلان شدت بیشتری خواهد داشت.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از غرب، شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر با رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش امروز در مناطقی از اردبیل، نیمه شرقی کرمانشاه، شمال لرستان، نیمه شرقی کردستان، آذربایجان شرقی، شمال زنجان و شمال قزوین شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی تاکید کرد: از اواخر وقت امروز و طی روز سه‌شنبه با نفوذ جریانهای شمالی ضمن کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر، بارش باران تشدید می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه فردا در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از شمال‌ غرب، نواحی مرکزی و شمال‌شرق کشور نیز رگبار و رعد و برق و ورزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: از بعد از ظهر فردا در دامنه‌های جنوبی البرز گاهی با ورزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی یادآور شد: بارشها فردا در استانهای مازندران، گلستان، شمال تهران، شمال سمنان و شمال البرز، شمال قزوین، و مناطقی از گیلان شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه در استانهای ساحلی دریای خزر بارش باران ادامه خواهد داشت و در دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، مناطقی از شمال شرق و شرق کشور نیز رگبار باران گاهی با رعد و برق و ورزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه درباره شدت بارشها در روز چهارشنبه گفت: در این روز بارشها در استانهای مازندران، گلستان، شمال سمنان و خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت؛ چهارشنبه نفوذ بیشتر زبانه پرفشار هوای خنک تا نیمه شمالی کشور را فرا می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خلیج فارس روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل وزش باد شدید، مواج خواهد شد؛ روز چهارشنبه در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور ورزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، شهرکرد با یک درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 41 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران به 28 درجه بالای صفر رسید تا روز چهارشنبه به کاهش پنج درجه‌ای به 23 درجه بالای صفر می‌رسد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *