امنیت امروز ایران مرهون خون شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم است


شهردار تهران با تاکید بر اینکه امنیت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است، گفت: ملت ایران همواره جانانه با ایستادگی و ایثار خود از انقلاب و ارزش‌های نظام دفاع کرده‌اند.

به گزارش سادس،  محمدباقر قالیباف در آیین یادوآره شهدای مدافع حرم استان ایلام در مسجد جامع ایلام، اظهار کرد: اگر ایران اسلامی در خودکفایی، امکانات و مسائل نظامی با وجود همه پیچیدگی‌ها، فناوری‌های روز دنیا را داراست به برکت حضور ملت انقلابی و همیشه در صحنه است .

شهردار تهران افزود: این ملت در شرایط بسیار سخت تهاجم دشمن در مقابل آنها ایستادگی کردند و در این راه با فدا کردن جان و مال خود، جانانه از انقلاب و ارزش‌های نظام دفاع کردند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی که کشورهای همسایه و منطقه حتی قلب اروپا با جنگ و درگیری روبرو هستند، ایران اسلامی با امنیت و اقتدار در صحنه حضور دارد، تصریح کرد: آرامش و آسودگی امروز مردم حاصل ایثار و از خود گذشتگی شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس و همرزمان آنها و در راس آن حضور همیشگی مردم بوده است.

قالیباف با تاکید بر اینکه حضور مردم از هر قوم و قشر و نشاط در میدان نبرد، رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس بود، گفت: این مهم، ضربه‌ای جبران ناپذیر به دشمن وارد کرد و باید بگوییم که اگر حضور مردم در این دوران نبود امروز ما چنین امنیتی را نداشتیم.

شهردار تهران یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی هزاران نفر از مردم برای پشتیبانی و ورود به جنگ اعلام آمادگی کردند، این در حالی بود که در زمان روی کار آمدن بنی‌صدر اجازه حضور مردم در دفاع مقدس داده نمی‌شد اما بعد از عزل بنی‌صدر با فرمان امام این امر اتفاق افتاد و مردم عازم جبهه ها شدند.

وی با اشاره به رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مردم استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: از ویژگی‌های مهم مردم این دیار این است که در کنار رزمندگان در خط اول حضور داشتند و در شهرها آماج حملات و بمباران‌ها بودند ولی ایستادگی کردند تا سرانجام دشمن بعثی را شکست دادیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *