انتخاب اصلح، یک تکلیف الهی

هر فرد ایرانی به دنبال آن است که آرمان ها، خواست ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند. اگر با همین نگاه، انتخاب اصلح را در گزینه خود قرار دهیم، بلندترین قدم را برای محقق شدن آرزوهای خود برداشته ایم.

به گزارش سادس به نقل ازباشگاه خبرنگاران پویا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی اختصاصی برای تسنیم نوشت:

رئیس جمهور جایگاه بسیار والایی دارد؛ توانایی و اختیارات فراوانی از لحاظ قانونی متوجه رئیس جمهوری است؛ بودجه کشور در اختیار رئیس جمهور است؛ مدیران کشور در سطوح مختلف در اختیار رئیس جمهور هستند؛بنابراین تعیین رئیس جمهور؛یعنی مدیری که بتواند ثروت عظیم مردم را که در بودجه و امکانات و مدیریت های کشور متبلور است، به نحوی در سرتاسر آفاق این ملت گسترش دهد؛ تا نیازهای مردم با این ثروت عظیم برآورده شود.

بنابراین مردم در انتخاب رئیس مهور باید دقت نمایند. حل مشکلات کشور بسته به نوع انتخاب من و شماست. باید بهترین فرد را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم. انتخاب اصلح یک تکلیف الهی است. تفاضل ولو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید برای انتخاب فرد اصلح، بین خود و خدا حجت شرعی داشته باشیم.

مردم باید با چشم باز و با آگاهی و شناخت به فرد باکفایت و کارآمد، متدین، شجاع، بااخلاص، انقلابی، آگاه، دانا، دارای احساس مسئولیت، کاردان، لایق، باعرضه، امانت دار، دارای روح مردمی، شاداب و بانشاط، مؤمن به هدف ها و ارزش های انقلاب، مؤمن به نیروی مردم و معتقد به حق مردم، مصمم در ریشه کنی فقر و فساد، دلسوز محرومین و مستضعفین، مؤمن به پیشرفت کشور، معتقد به اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی، استکبارستیز، ظلم ستیز، پایبند به خط و راه امام، مخالف فرهنگ غربی، رونق گر فرهنگ دینی، مدافع دین و ایمان مردم، دنیاگریز، ساده زیست، دشمن شناس و دشمن ستیز، احیاگر شعارهای انقلاب، معتقد به توانایی های ملی، آشنا به درد کشور و مردم و مخالف اشرافیگری رأی بدهند؛ تا فردی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند که به جای دیدن خود و اطرافیان، با یک نگاه عمیق دینی و الهی، مشکلات و موانع را از مسیر حرکت ملت ایران بردارد و روز به روز بر عزت ایران و ایرانی بیفزاید.

مردم باید هوشمندانه و با بصیرت، کسی را که احساس می کنند با این معیارها همراه است، برگزینند. این کار بزرگ بر عهده مردم و تکلیف عمومی است.

مردم وظیفه دارند به ملاک های دینی و شرعی و انقلابی نگاه کنند و بهترین فرد را انتخاب نمایند و با شور و شوق به عنوان یک تکلیف شرعی به پای صندوق های رأی بیایند و با تصمیم دلسوزانه و آگاهانه خود و با حجت شرعی، رئیس جمهوری را برگزینند که هم و غمش، عمل به وظیفه، پای بندی به قانون و تبعیت از ولایت باشد.

در جمهوری اسلامی ممشا، ممشای اسلامی است و انتخاب باید، انتخاب اصلح باشد. مردم باید با چشم باز و با بصیرت وارد بشوند و مدیری مدبر را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند تا به دست توانای خود حلال مشکلات کشور باشند.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای می فرمایند: «در جمهوری اسلامی، انتخاب، انتخاب اصلح است؛ نه رقابت انتخاباتی. این دعواها و رقابت ها، متعلق به دموکراسی های غربی است که از خدا و دین، هیچ چیزی به مشامشان نرسیده است».

مردم متدین و انقلابی، ملاک انتخابشان، دین و ارزش ها و انقلاب اسلامی و خط و راه امام خمینی (ره) و اندرزهای امام خامنه ای است؛ آنان به روابط حزبی و گروهی و جناحی و ایل و طایفه نگاه نمی کنند. آن ها به یقین اگر کسی را منطبق با معیارهای الهی و انقلابی دانستند، او را مناسب ترین فرد برای ریاست جمهوری می دانند و علاوه بر رأی به فرد اصلح، دیگران را نیز تشویق می کنند تا صالح ترین و بهترین فرد را برای نشستن بر کرسی ریاست قوه مجریه انتخاب نمایند.

مردم متدین و انقلابی در پی آن هستند تا با انتخاب اصلح، سطح کارآمدی نظام را افزایش بدهند و مشکلات مادی و معنوی جامعه حل بشود. مردم به دنبال فرد دلسوز، با کفایت و کارآمد، کاردان، لایق، امانت دار، انقلابی، با روحیه جهادی، مؤمن به ارزش ها و پایبند به راه و خط ولایتند. بازوان قوی و باکفایت یک رئیس جمهوری مؤمن و وفادار به آرمان های انقلاب، می تواند بسیاری از گره ها را باز کند و نیازهای مردم را برآورد سازد. مردم به دنبال چنین فردی هستند و انتخاب اصلح تنها راه رفع نیازهای مردم و حلال مشکلات کشور است.

با توجه به همین حقیقت هاست که امام خامنه ای می فرمایند: «در این زمینه ها باید با احساس مسئولیت و ملاحظه جوانب و با چشم باز و بصیرت کامل وارد شد. در رأس کار باید کسانی قرار بگیرند که ایمانشان به اسلام و انقلاب و ارزش های اسلامی و انقلابی در حد کافی باشد؛ در ارزش های اسلامی تردید نداشته باشند و توان و نشاط و قدرت تحرک و پیگیری شان متناسب با این همه کاری باشد که جمهوری اسلامی دارد».

هر فرد ایرانی به دنبال آن است که آرمان ها، خواست ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند. اگر با همین نگاه، انتخاب اصلح را در گزینه خود قرار دهیم، بلندترین قدم را برای محقق شدن آرزوهای خود برداشته ایم و شکست پیش روی خود را از بین برده ایم.

هنر مردم هم همین است که از میان صالحین و صلاحیت دارها، صالح تر را پیدا و او را انتخاب کنند تا یکبار دیگر هنرنمایی ملت ایران به رخ جهانیان کشیده شود و مردم جهان بر بصیرت و مردم کشورمان آفرین بگویند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *