درهای بوستان زندگی به روی ساکنان محله هرندی باز می‌شود/ افتتاح فاز اول بوستان هرندی


شهردار منطقه ۱۲ از افتتاح فاز نخست بوستان «زندگی» در محله هرندی خبر داد.

به گزارش سادس، عابد ملکی شهردار این منطقه گفت: روز شنبه پنجم فروردین ماه درهای بوستان بزرگ «زندگی» به روی مردم باز می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح فاز اول بوستان زندگی ادامه داد: در این فاز سالن آمفی تئاتر روزباز بوستان با ظرفیت نزدیک به ۳ هزار نفر و دو سایت بازی کودکان و قسمتی از شهربازی با حضور شهروندان و ساکنان محله هرندی به بهره برداری می‌رسد.

شهردار منطقه ۱۲ بیان کرد: مجموعه شهربازی کودکان در غرب بوستان بزرگ «زندگی» قرار دارد که همزمان با شروع برنامه «گل آمد، بهار آمد» گروه تلویزیونی عموهای فیتیله‌ای‌ افتتاح می‌شود.

وی درباره زمان افتتاح دروازه های تاریخی غار و عبدالعظیم توضیح داد: مراحل ساخت این دو دروازه تاریخی ۵۰ درصد پیشرفت داشته است که این دو دروازه به عنوان دو ورودی اصلی بوستان زندگی خرداد ماه به بهره برداری خواهند رسید. ملکی با اشاره به اجرای طرح ارتقاء کیفیت زندگی و انضباط شهری در هرندی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی این محله تاریخی بیان کرد: در گذشته بوستان زندگی شامل سه بوستان بهاران، حقانی و شوش بود که یک مسیر سواره رو از داخل آن عبور می کرد اما در طرح ساماندهی این بوستان ها و تبدیل آن به یک پارک بزرگ در گام نخست مسیر سواره رو از میان این سه بوستان حذف و این مسیر به حرکت عابران پیاده اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه در ساماندهی بوستان زندگی از پارک شهر الگو برداری شده است، یادآور شد: در فازهای بعدی دریاچه بوستان به شکل کاملا ساحلی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید، همچنین به غیر از سالن آمفی تئاتر تابستانی؛ فرهنگسرای بوستان زندگی نیز مرمت و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به وجود چهار مسجد داخل بوستان زندگی تاکید کرد: وجود اماکنی مانند تاسیسات سینمایی و هنری، شهربازی و شهرک کودک، فود کورت، پارکینگ و فضاهای روباز نیز از دیگر ویژگی های بوستان زندگی است.

به گفته وی یک مسیری تراموا در مرکز بوستان نیز ایجاد شده است که در یک فاصله ۸۰۰ متر امکان جابه جایی شهروندان را دارد.
عابد ملکی با اشاره به پهنه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در ذون های مختلف بوستان زندگی بیان کرد: در بوستان زندگی پهنه‌هایی مانند تفریح و ورزش، طبیعت و تفریح و همچنین هنر و تفریح در ذون های مختلف مخاطبین خاص خود را جلب خواهد کرد.
به گفته وی یک پیست دوچرخه سوای و پیاده روی نیز در پیرامون پارک ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲ تهران ، شهردار منطقه ۱۲ با تاکید به امکان استفاده ساکنان محله هرندی از مجموعه‌های تفریحی و فرهنگی بوستان زندگی گفت: در حال شناسایی نیازها و خواسته های خانواده های ساکن در محله هرندی هستیم تا این افراد بدون دغدغه مالی بتوانند از امکانات این بوستان استفاده کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *