توسعه خدمات الکترونیکی در رسیدگی به پرونده ها مهیا و در سال جاری در سطح ملی اجرایی می شود

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: بسترهای لازم برای توسعه خدمات در رسیدگی به پرونده های قضائی به صورت الکترونیکی مهیا شده و در کشور اجرا می شود.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “محمد شرفی” در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اهداف سفر به استان اظهار داشت: در این سفر دو موضوع را در دستور کار داشتیم، نخست آنکه سلام و خدا قوت فرمانده ناجا را به همکاران در استان مرکزی که تا امروز با جدیت ، فداکاری و ایثار مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند ابلاغ کنیم و هدف دیگر تشریح برنامه‌ها و بایدها و نبایدهای ماموریتی پلیس است.
وی افزود: ما در این سفر ابتکارات استان‌ها را می‌بینیم و برای برنامه‌ریزی از ایده‌های موفق استانی بهره‌برداری می‌کنیم و از سویی دغدغه‌ها و نیازهای استانی را شنیده، احصا کرده و به سلسله مراتب گزارش می‌دهیم.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: پلیس در ایام نوروز وظایف مهمی بر عهده دارد که مهمترین آن تلاش برای تحقق منویات فرماندهی کل قوا به صورت ویژه در کاهش آمار کشته شدگان و اعتلا و توسعه نظم و امنیت در جامعه است.
سردار شرفی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی خوشبختانه با تلاش و برنامه‌ریزی فرماندهی استان شاهد اقدامات خوب و مطلوبی بوده ایم به طوری که پیشگیری و کاهش سرقت مطلوب است و براساس ارزیابی انجام گرفته، ارائه خدماتی همچون خدمات قضائی و انتظامی، رسیدگی و نوع رسیدگی به فوریت‌های پلیسی در کنار اقدامات دیگر پلیس استان مانند انتظام بخشی در شهرها و استان‌ها، روان سازی ترافیک، برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی خوب و مطلوب بوده است.
اخلاق‌مداری پلیس نظام اسلامی وجه تمایز پلیس ایران با دیگر کشورها است
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اخلاق‌مداری پلیس در ایران گفت: ارائه خدمات پلیسی و انتظامی وجه مشترک آن در همه کشورهای دنیا است اما آنچه پلیس جمهوری اسلامی ایران را از سایر کشورها متمایز می‌کند اخلاق اسلامی پلیس در ایران است.
وی افزود: تاکید و رویکرد ناجا اجرای حرفه‌ای گرایی توأم با اخلاق بوده و هست چرا که اخلاق مداری در پلیس و خدمت رسانی به مردم سبب تشویق و ترغیب آنان به مشارکت و تعامل هرچه بیشتر در حوزه نظم و امنیت با نیروی انتظامی می‌شود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا بر ضرورت توجه ویژه به آموزش و افزایش مهارت در نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویت‌ها و تاکیدات فرماندهی و مسئولان ناجا توجه روزافزون به موضوع آموزش و مهارت‌افزایی تخصصی پلیس و کارکنان نیروی انتظامی است.
وی افزود: حدود ۷۰ درصد کار پلیس به مهارت‌های فراگرفته کارکنان و ۳۰ درصد هم به روزآمدی آموزش‌های ارائه شده به آنان بستگی دارد و باید توسعه مهارت ها و آموزش ها در دوره های آموزشی کوتاه، میان و بلند مدت مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
سردار شرفی یکی از ارکان موفقیت ماموریت‌های ناجا را موضوع آموزش، آمادگی مهارتی و توجیه اهداف و برنامه‌ها دانست و گفت: در صورت حصول این موارد قطعا کارها با موفقیت پیش می‌رود و باید برای برنامه‌ها و ماموریت‌ها طرح‌ریزی و تمرین لازم انجام پذیرد چرا که توجه به کیفی سازی اقدامات از ملزومات کار پلیس است.
وی ادامه داد: پلیس دارای ظرفیت‌های بالا و مطلوبی است که منطق ما هم بهره‌گیری و مدیریت همین ظرفیت‌ها است و بر اساس این ظرفیت‌ها در ناجا برنامه‌های نوروزی تدوین و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است که خوشبختانه تا به امروز شاهد اقدامات مطلوبی از سوی پلیس و مجموعه نیروی انتظامی در استان مرکزی و در دیگر استان‌ها بوده‌ایم.
سردار شرفی به توسعه خدمات پلیس در سال ۹۶ اشاره و خاطرنشان کرد: از اقدامات در دست اجرا موضوع پرونده‌های الکترونیکی قضائی است که با هماهنگی دستگاه قضائی بسترهای لازم برای تحقق این مهم در کشور مهیا شده و اجرای آن می تواند گامی موثر در جهت تسریع در روند کار اجرایی مردم باشد.
پلیس با اقتدار و هدفمند آماده برقراری امنیت انتخابات است
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به مسئله انتخابات گفت: موضوع انتخابات موضوع دیگری است که در این ایام در کشور مورد توجه قرار دارد و پلیس نیز با اقتدار و هدفمند در حوزه امنیت و نظم چه پیش از انتخابات و چه در دوران انتخابات فعال است.
وی افزود: هرچند دشمن در راهبردهای خود به دنبال برهم زدن نظم و امنیت کشور است اما پلیس به هیچ وجه اجازه عرض اندام به دشمن نمی‌دهد و مقتدرانه با هرگونه تلاش دشمن برای اختلال در نظم و امنیت کشور با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کند.
سردار شرفی اضافه کرد: در دوره ثبت نام کاندیدای شوراها نیز تلاش کردیم تا به منظور تسریع در روند رسیدگی به درخواست مردم بحث استعلام‌ها را در حداقل زمان ممکن انجام دهیم که خوشبختانه این موضوع محقق شد و توانستیم رضایت مردم را کسب کنیم./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *