سرگرد جانبازی که بخاطر وظیفه شناسی تا پای جان پیش رفت

به گزارش سرویس  ایثار و شهادت سادس سرگرد جانباز فریدون گشتاسبی بخاطر وظیفه شناسی با اصابت ۵ گلوله قطع نخاع شد.جانباز گشتاسبی در ۳۰ شهریور ۵۸ در روستایی شیربیم شهرستان نور آباد ممسنی استان فارس و در خانواده ای متوسط بدنیا آمد.

وی پس از گذراندن مقاطع تحصیلی در سال ۷۶ به استخدام ناجا درآمده و جهت آموزش به پادگان شهید بهشتی اصفهان اعزام و بعد از یک سال آموزش مقدماتی و تخصصی جهت خدمت به تهران بزرگ منتقل و در یگان ویژه به عنوان سراکیپ گشت مشغول خدمت می شود.

وی در روز حادثه مورخه هفتم شهریور سال ۷۹ در حال گشت زنی در منطقه جنت آباد بوده که از طریق مرکز پیام مشخصات یک دستگاه پاترول سرقتی اعلام می شود که با هوشیاری سرگرد گشتاسب پس از دقایقی خودرو شناسایی و متوقف می شود که در همین حین راننده خودرو با استفاده از اسلحه کمری تعداد ۵ تیر به سمت وی شلیک که سه تیر به شکم ، یک تیر به دست راست و دیگری به گردن ایشان اصابت نموده و مجروح شد.

همکار وی گروهبانیکم قدری با اصابت گلوله به قلبش به درجه رفیع شهادت نائل می شود.در این درگیری دو نفر از ضاربین به درک واصل شده و بقیه دستگیر می شوند.

وی می گوید: پس از درگیری مرا به بیمارستان منتقل که به علت برخورد گلوله به گردن از ناحیه کمر قطع نخاع شدم و به درجه جانبازی ۷۰% نائل و الان به مدت ۱۶ سال است که بر روی ویلچر به زندگی خود ادامه می دهد.

وی جانبازی رو پایان کار خود نمی داند و همچنان در مقطع کارشناسی در رشته حقوق مشغول به تحصیل می باشد

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *