ربیعی: اگر بگوییم همه وزنه‌برداران در رکوردگیری خوب بودند، سر خود را کلاه گذاشته‌ایم


وحید ربیعی

مربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: باید رکوردهای وزنه‌برداران را در رکورد گیری با عملکردشان در ابتدای اردو مقایسه کرد با این حال اگر بگوییم همه وزنه‌برداران در رکوردگیری تیم ملی خوب کار کردند، سر خود را کلاه گذاشته‌ایم.

وحید ربیعی در گفت و گو با سادس درباره هدف کادرفنی از برگزاری رکوردگیری پس از گذشت تنها دو مرحله از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بیان کرد: طبق برنامه سالیانه که ارائه کردیم قرار است در پایان هر اردو رکورد گیری داشته باشیم که البته اسم آن را می‌توان کنترل تمرین گذاشت. از آنجا که این رکورد گیری نزدیک به مسابقه لیگ بود و رکوردها برای لیگ برتر هم محاسبه می‌شد بنابراین آن را رسمی‌تر برگزار کردیم.

ربیعی درمورد اینکه به نظر می رسید انجام رکورد گیری زود بود  و رکورد های ثبت شده فاصله زیادی با نفر اول آسیا داشت،  تصریح کرد: درست است که چشم انداز ما رسیدن به رکورد هایی است که وزنه برداران حداقل در سطح آسیا صاحب عنوان شوند اما باید رکوردهایشان با چیزی که در ابتدای اردو بوده مقایسه شود. به هر حال در پایان هر اردو اگر بخواهیم نفراتی را کم کنیم ناچار هستیم رکورد گیری داشته باشیم.

او ادامه داد: اینکه بگوییم در این رکورد گیری همه خوب کار کردند کلاه سر خودمان گذاشته‌ایم. برخی از وزنه‌برداران ضعیف کار کردند. برخی دیگر نمی‌گویم ۱۰۰درصد اما تا حدودی توانستند خودشان را به آن رکورد هایی که مد نظر ما بود برسانند.

او در پاسخ به این پرسش که چند نفر در پایان این  اردو کنار خواهند رفت، گفت: صحبتی که کادرفنی با هم داشتند بر این بود که سعی کنیم نفرات را نگه داریم زیرا چند مسابقه مهم و متوالی هم پیش رو داریم. از طرفی برنامه ما چهار، پنج ماهه نیست . یعنی اینطور نخواهد بود که نفرات را فقط برای رویدادهای سال آینده در نظر داشته باشیم بلکه چشم انداز ما بازی‌های آسیایی  است. بعد از مسابقات جهانی کسانی که آمادگی داشته باشند دوباره به ردوی تیم ملی دعوت می‌کنیم.

مربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که عملکرد وزنه‌برداران در دو مرحله اردو در حدی بود که به آینده امیدوار بود،  گفت: همه آنها آینده خوبی دارند اما باید با برنامه دراز مدت بر رویشان کار کرد. فکر نمی‌کنم مسابقات آسیایی و بازی‌های کشور های اسلامی آنقدر سخت باشد و بتوان با همین وزنه برداران نتیجه نسبتاً خوبی گرفت اما کار در مسابقات جهانی واقعا سخت است. با توجه به رکوردهایی که وزنه‌برداران الان دارند رساندن آنها به مدال جهانی در این فرصت کم، کار سختی است. 

او با اشاره به کمبود وزنه بردار خوب در اوزان سبک تاکید کرد: ما در دسته های ۵۶ و ۶۲ وزنه بردار خوب نداریم تا به اردوی تیم ملی دعوت کنیم . امیدوارم با عملکردی که وزنه‌برداران نوجوان و جوان دارند، در آینده بتوان این خلا را پر کرد. اما در حال حاضر وضعیت  به گونه ای است که هر چه به مسابقات نزدیکتر می شویم، تمرکزمان بر روی چهار وزن دوم بالاتر می رود. به اوزان ۶۹ و ۷۷ کیلوگرم هم امیدواریم . برای همین به اردوی تیم ملی دعوتشان کرده‌ایم. اما با توجه به فاصله رکوردی که دارند کارشان سخت‌تر است .

ربیعی در مورد اینکه غیر از المپیکی ها وزنه بردار دیگری هم به مرحله سوم دعوت می شود یا خیر، بیان کرد:   هر کسی که اعلام آمادگی کند و رکوردهای خوبی داشته باشد از او استفاده می کنیم اما تا الان شخص دیگری اعلام آمادگی نکرده است و تمام کسانی که اعلام امادگی کرده اند را به اردوی تیم ملی دعوت کرده ایم. وزنه برداری بزرگسالان از وجود کسانی که در حد مدال جهانی یا طلای آسیا باشند، خالی شده است. از این رو کار ما سخت است و تمام کسانی که فکر می کنیم به درد ما می خورند را دعوت کردیم تا آنها را محک بزنیم.

او از فشرده شدن تمرینات تیم ملی در مرحله سوم اردو خبر داد و تصریح کرد: مرحله سوم اردوی تیم ملی  از پنجم بهمن آغاز می شود  و تا نزدیک آغاز سال جدید ادامه دارد . اصلی‌ترین برنامه ما مرحله سوم اردو خواهد بود زیرا نزدیک به مسابقات قهرمانی آسیا است از این رو فشار تمرینات بالا تر میرود و سه جلسه در روز نیز تمرین خواهیم داشت.

 انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *