کاوه: انتخابی باشد برای المپیک/ می خواستیم اما نشد


کاوه: انتخابی باشد برای المپیک/ می خواستیم اما نشد

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد، شیوع کرونا و داشتن زمان کم تا آغاز رقابت های قهرمانی جهان را از دلایل برگزار نشدن رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد دانست.

محسن کاوه در گفت و گو با سادس، در پاسخ به این سوال که آیا در تمامی اوزان تیم ملی کشتی آزاد شاهد برگزاری رقابت انتخابی برای حضور در رقابت های جهانی صربستان خواهیم بود یا فقط به ۳ وزن اعلام شده محدود می شود، اظهار کرد: در این باره تصمیمات خوبی اتخاذ شده که به زودی اعلام خواهد شد. حقیقت امر این است که نظر کادر فنی تیم ملی و مخصوصا رییس فدراسیون کشتی این بود که شاهد برگزاری رقابت های انتخابی پویا برای تیم ملی کشتی آزاد باشیم اما شیوع کرونا و نداشتن زمان کافی باعث شد نتوانیم این بحث را عملیاتی کنیم.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد، افزود: با توجه به شرایط موجود مجبور شدیم رقابت های انتخابی را برگزار نکنیم. همه ما دوست داشتیم شاهد برگزاری رقابت های انتخابی با حضور همه مدعیان باشیم اما شرایط فعلی این اجازه را به ما نداد. قطعا برای رویدادهای بعدی و مخصوصا المپیک شرایطی ایجاد خواهد شد که همه مدعیان برای رسیدن به دوبنده تیم ملی شانس داشته باشند!

وی در پاسخ به این سوال که چرا کشوری مانند روسیه با وجود شرایط مشابه شیوع کرونا و زمان کم میتواند انتخابی بگذارد اما ما از انجام آن خودداری می کنیم، گفت: ما در شرایط ویژه و خاصی هستیم و کشتی گیران بعد از ۸ ماه دور هم جمع شده اند. قطعا اگر شرایط اجازه این کار را می داد انتخابی را برگزار می کردیم.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که ایا نمی شد همانند لیگ که شما یکی از مدافعان جدی برگزاری آن بودید، با گرفتن تست های لازم نسبت به برگزاری انتخابی با حضور حداکثر ۳ یا ۴ نفر در هر وزن اقدام کنید، گفت: ببینید لیگ شرایطی را ایجاد کرد که خود تیم ها مجاب شدند موارد بهداشتی را چه در تمرین یا مسابقه رعایت کنند که رعایت این موارد در برگزاری مسابقات آزاد دشوار است. مثلا در همین وزن ۶۵ کیلوگرم که قرار است انتخابی برگزار شود می توانستیم تعداد رو دو برابر کنیم اما شرایط موجود اجازه این کار را نداد. ما اگر می خواستیم انتخابی بگذاریم باید ۱۵ روز قبل از مسابقات اعلام کنیم، پس از آن هم کشتی گیران باید چند روز ریکاوری کنند، با این زمان کم باقی مانده تا رقابت های جهانی عملا امکان برگزاری انتخابی نبود.

وی در پایان درباره احتمال غیبت علیرضا کریمی در رقابت های قهرمانی جهان به دلیل دور بودن از شرایط مناسب بدنی پس از انجام عمل جراحی ۶ ماه قبل، خاطرنشان کرد: کریمی از سرمایه های کشتی ایران محسوب می شود اما پس از همل جراحی که داشته هنوز نمی تواند تمرین کشتی داشته باشد. باید بیشتر کار کند تا به شرایط مناسب برسد. اگر به این مسابقات نرسد قطعا در مسابقات آینده قادر به همراهی تیم ملی خواهد بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *