ساماندهی گلزارهای شهدا براساس ملاحظات رهبر انقلاب


سادس/گیلان رئیس بنیاد شهید، با تاکید بر لزوم ساماندهی گلزارهای شهدا براساس ملاحظات مقام معظم رهبری، یادآور شد: در دوره جدید ساماندهی گلزارها به عنوان سومین موضوع در سفرهای استانی در مسیر منویات رهبر انقلاب حرکت خواهیم کرد.

سعید اوحدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، با بیان اینکه سفرهای استانی هر هفته ای جزو برنامه های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوره جدید است، اظهار کرد: عهد کردیم با حضور در استان ها مشکل مسکن ایثارگران را که هنوز حل نشده باقی مانده را در خود استان حل کنیم.

وی زمینه سازی برای ایجاد اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر را از دیگر اهداف سفرهای استانی دانست و گفت: امروز اشتغال تبدیل به معضل شده است، اما باید با همکاری استان ها نسبت به وظایف قانونی خود برای فرزندان شهدا و جانبازان عمل کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تاکید بر لزوم ساماندهی گلزارهای شهدا براساس ملاحظات مقام معظم رهبری، یادآور شد: در دوره جدید ساماندهی گلزارها به عنوان سومین موضوع در سفرهای استانی در مسیر منویات رهبر انقلاب حرکت خواهیم کرد.

اوحدی، از امضای تفاهم نامه تعیین زمین جهت ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن ایثارگران در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس مصوبه دولت با همکاری استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد شهید کمیته ساخت واحدها تشکیل می شود و فرایند اجرایی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال برای ۲۰۰۰ نفر در گیلان، عنوان کرد: در حوزه درمان خانواده های شاهد و ایثارگر نیز تا دو ماه گذشته مشکلات جدی داشتیم و ضعف خدمات دهی بیمه تکمیلی دی به دغدغه ایثارگرا تبدیل شده بود لذا با تامین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه ظرف ۴۸ ساعت کلیه هزینه های درمانی به ایثارگران پرداخت می شود.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه مراکز درمانی مشخص و مجرب تخصصی و فوق تخصصی در قالب بیمه دی به ایثارگران در استان خدمات رسانی خواهند کرد، ادامه داد: با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراکز درمانی تامین اجتماعی نیز شامل کلیه مراکز درمانی و کلینیک ها و درمانگاه های تامین اجتماعی طرف قرارداد بیمه دی قرار می گیرند و در غیر این صورت تخلف است.

اوحدی، با اشاره به عضویت ۱۷۰ نماینده در فراکسیون ایثارگران مجلس، اضافه کرد: طرح تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه ها ارائه شده و دولت براساس قانون مکلف است تا پایان برنامه ششم، اقدام به استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد کند.

وی با بیان اینکه اقدامات ما برای خانواده های معظم شاهد و ایثارگر یک قطره در برابر دریای عظمت شهدا و ایثارگران است، گفت: بنیاد شهید در سال جاری اقدامات فرهنگی خوبی را در دستور کار داشته و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۴۰ عنوان برنامه و ۴۰۰۰ اجرا در سراسر کشور داشتیم. همچنین برای نخستین بار همایش ملی «لاله های سفید» ویژه شهدای منا را برگزار کردیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *