واژگونی خودرو در محور قروه_دهگلان یک کشته و ۵ مصدوم به جای گذاشت


سادس/کردستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ در محور قروه_دهگلان خبر داد.

جلالی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: این حادثە کە در حوالی ساعت ۱۴:۳۴ ظهر امروز (۲۸ مهرماه ۹۹) بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ در محور قروه_دهگلان ، متاسفانه یک نفر از هموطنان عزیزمان در دم جان باخت .

وی عنوان کرد: به علت شدت برخورد ، یکی از سرنشینان که در خودرو گرفتار شده بود پس از نیم ساعت تلاش تیم‌ امداد و نجات پایگاه گنجی جمعیت هلال احمر شهرستان قروه از لابلای انبوهی از آهن‌آلات رها سازی گردید اما متاسفانه بر اثر شدت جراحات وارده فوت شد.

جلالی خاطرنشان کرد: ۵ نفر مصدوم این حادثه نیز توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی شهرستان قروه انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در پایان با بیان توصیه هایی برای هموطنان عزیز گفت : در جاده ها با آرامش رانندگی و فاصله خود را با خودروی جلویی حفظ کنید و در صورت هرگونه حادثه احتمالی یا گرفتار شدن در برف و کولاک با تلفن ملی ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرید.

جلالی ادامه داد: در جاده‌های اصلی و مسیرهایی که امکان رسیدن امدادگران وجود دارد رانندگی کنید ، هنگام رانندگی حتما کمربند ایمنی را ببندید زیرا وسیله کارآمدی است که نقش مهم آن در کاهش ضایعات نخاعی و آسیب‌های ناشی از حوادث رانندگی، به اثبات رسیده است برای حفظ ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث رانندگی، همواره با سرعت‌ مطمئنه رانندگی کنید.

وی افزود: فاصله مجاز و ایمن خودرو از دیگر وسایل نقلیه هنگام بارندگی، دو برابر فاصله آن در روزهای صاف و آفتابی است و برای حفظ ایمنی خود و اعتلای فرهنگ رانندگی، اصول و قوانین رانندگی را بدانیم و به نحو شایسته به آن عمل نماییم ، هنگامی که قصد رانندگی دارید از مصرف داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور جداً خودداری کنید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، خاطرنشان کرد: با امدادگران و نیروهای انتظامی در امر کمک رسانی همکاری کنید و مانع فعالیت آنها نشوید، در زمان سوانح حق تقدم در عبور و مرور، همواره با گروه های امدادی است.

جلالی با بیان اینکه خونسردی اولین گام مقابله با حوادث است، یادآور شد: اولین اقدام در برخورد با خودرو تصادفی ، خاموش‌ کردن موتور خودرو ، سنگ چین چرخ‌ها، گذاردن دنده در مخالف جهت شیب، کشیدن ترمز دستی و برداشتن سر باتری خودرو و تماس با نیروهای امدادی است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *