روحانی: ملی پوشان کاراته جای مشخصی برای تمرین ندارند


روحانی: ملی پوشان کاراته جای مشخصی برای تمرین ندارند

مربی تیم ملی کاراته گفت: ملی پوشان کاراته ایران بر خلاف ورزشکاران رشته‌هایی مثل کشتی، جودو و تکواندو، جای مشخصی برای تمرین ندارند.

به گزارش سادس، حسن روحانی در برنامه”ورزش ایران” رادیو ایران درباره آغاز تمرینات تیم ملی کاراته گفت: بعد از لغو آخرین مسابقات کاراته در کشور مراکش، اردوهای ما هم به تبع آن کنسل شد و کسب باقی مانده سهمیه المپیک برای کاراته ایران به تصمیم فدراسیون جهانی در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی موکول شد که همچنان با توجه به شیوع این بیماری تصمیم خاصی در اینبازه گرفته نشده است.

وی در ادامه افزود: دو مسابقه دیگر که قرار بود در کشورهای روسیه و ایتالیا برگزار شود نیز لغو و به زمان دیگری موکول شد اما زمان دقیق برگزاری آن مشخص نشده است‌. نزدیک‌ترین رویدادی که به ما اعلام شده است رقابت‌های مراکش است که قرار است در فروردین 1400 برگزار شود.

وی درباره آغاز تمرینات تیم ملی گفت: تاکنون هیچ اردویی برای ملی پوشان برگزار نشده است البته  کادر فنی برنامه داشت به دلیل فشردگی مسابقات در سال گذشته استراحتی برای ملی پوشان در نظر بگیرد اما این بیماری باعث شد مدت زیادی ملی پوشان به دور از تمرین باشند. با تصمیم کادر فنی قرار بر این شد از مهرماه تمرینات ملی پوشان به صورت انفرادی از سر گرفته شود و شرایط بدنی و آمادگی جسمانی آن ها زیر نظر باشد و بعد از اینکه به حد ایده آل برای حضور در اردوها رسیدند اردوی تیم ملی را برپا کنیم.

مربی تیم ملی کاراته خاطرنشان کرد: به صورت قطعی اردوها را بعد از جلسه نهایی که فردا در فدراسیون برگزار خواهد شد برپا می کنیم و با مشخص شدن مکان تمرین از نیمه اول آبان ماه به مدت 12 روز اولین تمرین تیم  ملی را برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه قرار است نفرات تمرینی جدیدی را به اردونشینان کاراته اضافه شوند یا خیر، گفت: قرار بر این است از تمامی پتانسیل کاراته استفاده کنیم. همیشه امیدهای کاراته ایران با بزرگسالان تمرین می کردند اما بعد از کرونا به دلیل رعایت حال ورزشکاران بنا بر این است که حداکثر 4 نفر را در کنار ملی پوشان به عنوان حریف تمرینی داشته باشیم که مشکلی بوجود نیاید.

 روحانی در پایان درباره ایجاد اردوی مشترک با تیم ملی روسیه با توجه به اینکه حسین روحانی سرمربی گری تیم ملی روسیه را بر عهده دارد، گفت: با او صحبت‌هایی انجام شده است ولی با توجه به این بیماری ریسک بسیار بالایی دارد که بخواهیم اردوی مشترک در روسیه داشته باشیم و این برخوردها مشکلات را سخت‌تر می‌کند، الان چندین کشور اردوی مشترک برگزار کرده‌اند ولی این امکان برای تیم ملی کاراته ایران کمی سخت به نظر می‌رسد. البته دلیل اصلی برگزار نشدن اردوهای تیم ملی کاراته نبود جای مشخص برای تمرین ملی پوشان کاراته است، مکانی که رشته‌های تکواندو، جودو، کشتی از آن بهره می‌برند و ما از داشتن آن محروم هستیم.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *