صرف ماهانه چهار میلیارد تومان برای کیت‌های تشخیص کرونا در لرستان


سادس/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک میلیارد تومان هر هفته برای خریداری کیت‌های تشخیص کرونا در استان هزینه می‌شود.

محمدرضا نیکبخت امروز بیست و پنجم مهرماه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان ماهانه چهار میلیارد تومان برای کیت‌های کرونا و شش میلیارد تومان بابت پزشکان مقیم هزینه دارد.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی داروهای مؤثر بیماری کووید ۱۹ در لرستان افزود: باوجودی که درمان هر بیمار کرونایی به‌طور میانگین ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد اما این مسئله هم‌اکنون در اولویت دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اهمیت رعایت نکات بهداشتی کرونا توسط مردم ادامه داد: مسئولان دانشگاه بایستی با حضور در رسانه ملی و محلی نسبت به ترویج این مهم اقدام کنند.

نیکبخت اضافه کرد: مشکلی در خصوص تامین داروهای کرونا وجود ندارد، ۶۶۰۰ کپسول اکسیژن خریداری شده و لرستان از نظر تجهیزات یکی از استان‌های برتر کشور است.

وی در ادامه گفت: تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار نمونه به آزمایشگاه‌ها برای تشخیص بیماری ارسال شده که جواب ۳۳ هزار و ۴۰۰ مورد آن‌ها مثبت بوده است.

این مسئول افزود: از ابتدای شیوع کرونا در لرستان تا ۲۳ مهرماه ۶۸۳ نفر در لرستان بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به قرار گرفتن لرستان در شرایط وضعیت قرمز کرونایی از مردم استان خواست ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از حضور در اجتماعات به‌ویژه مراسم فاتحه و عروسی خودداری کنند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *