زالی: محدودیت‌های ترافیکی در کاهش ابتلا به کرونا بسیار کارگشا خواهد بود


فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در تعطیلات پیش‌رو سفرهای غیر ضروری به ویژه توسط خودروهای غیر بومی، توسط عوامل انتظامی مستقر در مبادی ورودی و خروجی تهران کنترل می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بیشترین میزان سفرهای خارج شهری و بین استانی از مبدا تهران رخ می‌دهد، این محدودیت در تهران می‌تواند بسیار کارگشا باشد و مقدار زیادی از بار بیماری کرونا را در روزهای آتی کم کند.

به گزارش سادس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی امروز چهارشنبه با بیان اینکه در سه بازه زمانی تحقیقات میدانی و پژوهشی در استان تهران حاکی از ارتباطی کاملا معنادار و مستقیم بین میزان سفر و میزان ابتلا و بستری است، ایجاد محدودیت در سفرها را بخش مهمی از بسته پروتکل‌های بهداشتی برشمرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ شهر کشور از جمله تهران، کرج و سایر استان‌های پنجگانه که محدودیت سفر برای آن‌ها اعلام شده نسبت به سایر شهرها در وضعیت بحرانی‌تری به سر می‌برند، گفت: طبیعتا این شهرها نقاطی هستند که باید مورد توجه قرار گرفته تا محدودیت در سفرها بتواند به آن‌ها کمک شایان توجهی کند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به  مکاتبه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درخصوص ایجاد محدودیت در سفرهای پنج استان  و ابلاغ آن به وزارت کشور جهت همکاری‌های لازم، گفت: طبیعتا استانداران این شهرهای پنجگانه آمادگی کامل را برای اجرای این مصوبه دارند و ساز و کار لازم توسط این عزیزان در حال انجام است و طبیعتا نیروی محترم انتظامی مثل سایر موارد قبلی در زمینه اجرای این مصوبات ان‌شاءالله همکاری لازم را دارند.
 زالی درباره دورکاری توضیح داد: کماکان معتقدیم از ظرفیت دورکاری برای تقلیل سفرهای درون شهری باید استفاده بهینه صورت بگیرد.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تصریح استاندار تهران نسبت به شناسایی ۱۵ گروه پرخطر در تهران گفت: افرادی که در این گروه‌های پرخطر قرار می گیرند طبیعتا باید از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.
وی با تاکید بر الزام آور بودن رعایت دورکاری در دستگاه‌ها اعم از بخش های خصوصی و دولتی توضیح داد: برای مثال کسانی که بالای ۶۵ سال سن دارند، افرادی که دیابت پیشرفته دارند، زنان باردار و سایر مواردی که در اطلاعیه‌های قبلی اعلام شده ضرورتا به صورت الزام‌آور باید از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

 زالی با بیان اینکه سفرهای غیر ضروری به ویژه توسط خودروهای غیر بومی، توسط عوامل انتظامی مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهر کنترل می‌شود، افزود: بیشترین میزان سفرهای خارج شهری و بین استانی از مبدا تهران رخ می‌دهد، این محدودیت در تهران می تواند بسیار کارگشا باشد و می تواند مقدار زیادی از بار بیماری را در روزهای آتی کم کند.
 زالی درباره آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته توضیح داد: ۷۲۰ بیمار جدید در مجموعه استان تهران بستری شدند که ۱۵۱ نفر آن ها در بخش مراقبت های ویژه و ۶۵۲ بیمار نیز در مجموع از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی ادامه داد: تقریبا بالغ بر ۱۳ درصد مراجعان سرپایی ما در حوزه درمان نیاز به بستری بیمارستانی و یک چهارم بیماران نیاز به بستری در بخش‌های قبل از مراقبت‌های ویژه داشتند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: متاسفانه در ۲۵۳ روزی که از بحران کرونا در استان می‌گذرد، سه شنبه یعنی دیروز، بالاترین میزان مرگ و میر در تهران ثبت شد که یکی از تلخ‌ترین روزهای کرونایی پایتخت بود.

زالی یادآور شد: البته ۱۶ درصد از مجموع کسانی که دیروز در تهران به عنوان بیمار کرونایی فوت شدند، به شهرستان‌ها اعزام شدند و شهروند تهرانی نبودند ولی در آمار مرگ و میر استان تهران محاسبه شدند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *