مردم به استان‌های شمالی سفر نکنند

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: با شروع فصل سرما و بارندگی خصوصا در استان‌های شمالی خطر کرونا بسیار جدی است به ویژه این‌که آنفلوآنزا هم در این ایام طغیان می‌کند و بستری را برای ورود و رشد کرونا فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه سفرها به خصوص به سمت گیلان و مازندران شدت گرفته و این مشکلاتی را ایجاد می‌کند لذا ما از مردم می‌خواهیم به استان‌های شمالی سفر نکنند. این استان‌ها چند برابر تهران با خطر کرونا مواجه هستند و خطر آنفلوآنزا هم به آن اضافه شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا تا چند ماه آینده به یک سالگی نزدیک می‌شود و ما باید روش‌های مناسب‌تری را برای مقابله با این بیماری به کار بگیریم. با توجه به این‌که کشور ما با بحران اقتصادی مواجه است تعطیلی مجموعه‌ها و دستگاه‌ها راهکار مناسبی برای ما نیست و به جای آن نیز بهتر است بهداشت فردی تقویت شود و نظارت بیشتری بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گیرد. از طرفی بیمارستان‌ها نیز باید توسعه یابد. تعطیل کردن راحت‌ترین راه است و کار و زندگی مردم را نمی‌شود تعطیل کرد.

وی با بیان این‌که در بسیاری از کشورهای دنیا فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی با رعایت پروتکل‌ها ادامه می‌یابد، اضافه کرد: به نظر می‌رسد باید در رعایت پروتکل‌ها سختگیری بیشتری صورت گیرد. ما بحران اقتصادی داریم و نمی‌توانیم بحران دیگری برای کشور ایجاد کنیم جامعه ما کشش این را ندارد و باید میدان کار و تلاش باز باشد.

کوچکی‌نژاد با بیان این‌که ممانعت از انجام سفرهای برون‌شهری راهکار موفقی نبوده، گفت: این کار یک بار انجام شد اما موفقیت‌آمیز نبود نمی‌شود جلوی سفر افراد را گرفت و دروازه‌ شهرها را بست. به نظر می‌رسد آنچه ما بیشتر نیاز داریم فرهنگ‌سازی برای رعایت بیشتر و بهتر پروتکل‌هاست.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *