هوای پایتخت در اولین روز پاییز برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود


براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در اولین روز پاییز سال ۹۹ کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت و تداوم این شرایط نامطلوب طی روز پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سادس، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در صبحگاه امروز  (۱ مهر ماه) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می گیرد که ناشی از حاکمیت جو آرام همراه با آغاز تردد خودروها است.

طی روز با عدم وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد بنابراین انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

در اواخر وقت نیز پیش‌بینی می‌شود که با افزایش ترافیک و تداوم شرایط آرام جوی تجمع ذرات معلق باعث شود کیفیت هوای پایتخت در بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۲ مهر ماه) و با وجود آغاز تردد خودروها تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و به‌تبع آن شاهد برقراری شرایط قابل‌قبول در بیشتر مناطق خواهیم بود.

طی روز عدم وزش باد مؤثر باعث تجمع آلاینده‌ها می‌شود که کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت. با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۲ مهر ماه)  تجمع آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق در بیشتر مناطق پایتخت و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش سادس، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۹۲ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۵ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *