انسداد بیسوادی گامی در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی


سادس/کردستان مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را ناشی از کم سوادی و بی سوادی دانست و گفت: در تحصیل و آموزش دانش آموزان همه دستگاه ها باید مشارکت جدی داشته باشند.

رشید قربانی، صبح امروز در نشست هم اندیشی شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل گروه سنی 6-11 سال دوره ابتدایی که در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد؛ جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل را وظیفه هر کدام از شرکای آموزش وپرورش دانست و اظهار کرد: هرچند تولیت تحصیل و سواد دانش آموز برعهده آموزش وپرورش است اما کم سوادی و بی سوادی افراد در جامعه می تواند آسیب های اجتماعی زیادی به دنبال داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان آموزش و سواد را یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع دانست و از همه دستگاه های و شرکای آموزش و پرورش خواست در زمینه انسداد مبادی ورودی بی سوادی با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

قربانی ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را ناشی از کم سوادی و بی سوادی دانست و عنوان کرد: در تحصیل و آموزش دانش آموزان همه دستگاه ها باید مشارکت جدی داشته باشند.

وی بر انسداد مبادی ورودی بیسوادی در جامعه تاکید کرد و گفت: هزینه انسداد مبادی ورودی بیسوادی به مراتب بسیار کمتر از هزینه های چندین برابر بازگرندان دانش آموزان به تحصیل خواهد بود و معضلات اجتماعی زیادی به دنبال خواهد داشت .

مدیرکل آموزش وپرورش کردستان تصور غلط جامعه که سواد فقط مختص افراد مسئول و کارمندان جامعه است؛ تاکید کرد: اگر افراد در مشاغل مختلف از سطح سواد بالایی برخوردار باشند آسیب ها هم کمتر خواهد شد.

قربانی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها و ارگان‌ها باید در مقوله سواد و تحصیل، آموزش وپرورش را همراهی کنند؛ خاطر نشان کرد: این همراهی و همکاری موجب انسداد مبادی ورودی بیسوادی خواهد شد.

وی آموزش و سواد را یکی از هفت شاخص توسعه یافتگی جوامع عنوان کرد و بابیان اینکه در چند سال اخیر خوشبختانه مبادی ورودی بی سوادی در استان کردستان به خوبی مسدود شده است؛ خاطرنشان کرد: تعدادی محدودی از دانش آموزان استان به دلایل فقر اقتصادی و فرهنگی، معلولیت های جسمی و داشتن زندگی نباتی، ازدواج های زود هنگام، مسائل فرهنگی و … از تحصیل بازمانده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان ابراز امیدورای کرد با همکاری شرکای آموزش و پرورش بتواینم مبادی ورودی بی سوادی در آموزش و پرورش استان را مسدود کرده و شاهد افراد بی سواد در سنین پایین در سطح استان نباشیم .

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *