۸۰۰۰ یورو؛ هزینه جراحی «خارپاشنه» حدادی در آلمان


۸۰۰۰ یورو؛ هزینه جراحی «خارپاشنه» حدادی در آلمان

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از اختصاص ۸۰۰۰ هزار یورو برای پرداخت هزینه جراحی «خارپاشنه» و هتلینگ بیمارستان احسان حدادی در آلمان خبر داد.

محمد اسد مسجدی در گفت و گو با سادس، با اشاره به اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی مسئول سلامت ورزشکاران است، اظهار کرد: با توجه به درخواست احسان حدادی و پیگیری فدراسیون دو و میدانی، وزارت ورزش و جوانان در این رابطه به فدراسیون پزشکی ورزشی دستور بررسی  داد.

وی ادامه داد: کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی پس از حدود پنج جلسه به این نتیجه رسید با توجه به اینکه پزشک معتمد احسان حدادی ضمانت مکتوب ارسال کرده است، هزینه مربوطه را متقبل شویم و وی را اعزام کنیم.

 سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه مسئولیت این فدراسیون صرفا در رابطه با سلامت و درمان ورزشکاران است و به سایر مسائل توجهی ندارد، عنوان کرد: هیچ پزشکی در ایران برای جراحی عمل احسان حدادی ضمانت نداده، درحالی که پزشک معتمد این ورزشکار در آلمان ضمانت مکتوب ارسال کرده است تا جراحی موفقیت آمیزی صورت گیرد و بتواند در مسابقات شرکت کند.

مسجدی با بیان اینکه هزینه های مربوط به پرواز حدادی به آلمان به فدراسیون پزشکی ورزشی مرتبط نمی شود، اظهار کرد: ما تقبل کرده ایم هزینه ای حدود ۸۰۰۰ یورو برای درمان احسان حدادی در نظر بگیریم که مربوط به هزینه جراحی و هتلینگ بیمارستان است و در مورد سایر هزینه ها اطلاعی نداریم.

به گزارش سادس، پیش از این احسان حدادی از کمیته ملی المپیک درخواست اعزام به آلمان برای انجام عمل جراحی خارپاشنه داشت که علی رغم موافقت اولیه در نهایت با این اتفاق مخالفت شد، در نهایت اما این ورزشکار درخواست مجدد خود را از سوی فدراسیون دو و میدانی به فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه کرده که با پرداخت هزینه های درمانش در آلمان موافقت به عمل آمده است.

هزینه یورو در بازار آزاد حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که با احتساب قیمت روز می توان هزینه اختصاص یافته صرفا برای عمل جراحی احسان حدادی را حدود ۲۵۰ میلیون تومان برآورد کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *