افتتاح بیمارستان شهید نورانی تالش و مرکز جامع توانبخشی گیلان


سادس/گیلان بیمارستان ۲۳۱ تخت خوابی شهید نورانی شهرستان تالش و مرکز جامع توانبخشی هلال احمر در رشت از طریق ارتباط تصویری توسط رئیس جمهور و با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی شهید نورانی شهرستان تالش در زمینی به مساحت حدود ۳۵ هزار مترمربع در چهار طبقه احداث و تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

بخش‌های بستری داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان و مراقبت‌های ویژه شامل آی.سی.یو، سی.سی.یو و ان.آی.سی.یو از جمله فضاهای خدمات بستری، بخش‌های اورژانس، درمانگاه تخصصی، دیالیز، اعمال جراحی و زایمان، داروخانه در بخش خدمات درمانی، تصویربرداری پزشکی(رادیولوژی و سی تی اسکن) و آزمایشگاه تشخیص پزشکی در حوزه خدمات تشخیصی، رستوران، آشپزخانه، رختشوی‌خانه، استریل مرکزی، موتورخانه، نمازخانه، رخت‌کن‌ها در حوزه خدمات پشتیبانی و همچنین بخش پذیرش، مدیریت و دفاتر مالی در بخش خدمات اداری در بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان تالش به مردم خدمات رسانی می کنند.

بیمارستان شهید نورانی تالش با خدمات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف درمانی، بستری، تشخیصی و مراقبتی ارائه می‌کند امروزه به قطب درمانی غرب گیلان تبدیل‌شده است.

تعداد تخت های آی.سی.یو استان از ۱۲۳ تخت در سال ۹۲ به  ۲۸۵ تخت تا امسال و تعداد تخت‌های سی.سی.یو استان از ۱۲۰ تخت در سال ۹۲ به ۱۶۳ تخت تا سال جاری افزایش‌ یافته است.

در حال حاضر در استان گیلان ۳۸۵۵ تخت فعال وجود دارد درحالی‌که این شاخص در سال ۹۲، ۳۱۹۶ تخت بود.

به گزارش سادس، با حضور دکتر روحانی، رئیس جمهور مرکز جامع توانبخشی هلال احمر به مساحت ۱۰۲۴ مترمربع در پنج طبقه شامل داروخانه، درمانگاه و توانبخشی در زمینه های کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی در رشت با هزینه بیش از ۸۰ میلیارد ریال با هدف ارائه خدمت به آحاد جامعه از جمله ۴۳ هزار معلول استان که ۱۸ هزار نفر آنان از معلولان جسمی و حرکتی بوده با اشتغالزایی برای ۴۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *